کد خبر: ۴۷۴۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
جمعه ۲۴ شهریور در ورزشگاه تختی

آماتورهای پایتخت آفرود سوار می شوند/حضور برای عموم آزاد است

اولین دوره مسابقات آفرود همگانی (آماتوری) روز جمعه ۲۴ شهریور ماه، با ۶۰ اتومبیل برگزار می شود، حضور برای عموم رایگان و آزاد است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، اولین دوره مسابقات آفرود همگانی (آماتوری) روز جمعه ۲۴ شهریور ماه در مجموعه ورزشی تختی تهران برگزار می‌شود.  آرش حاجی جعفری؛ رئیس کمیته دو دیفرانسیل استان تهران، در تشریح چگونگی برگزاری این مسابقه گفت: این مسابقات به عنوان مسابقات آفرود همگانی (آماتوری) توسط کمیته دیفرانسیل استان تهران برای اولین بار است که در کشور برگزار می‌شود.

وی در ادامه درباره لزوم برگزاری چنین مسابقاتی این طور توضیح داد: در مورد آفرود حرفه ای باید بگویم که هر ساله در سطح کشور برگزار می شود سال گذشته نیز استان تهران در این مسابقات مقام قهرمانی کسب کرد،‌اما حضور در مسابقات حرفه ای و چند جانبه شرایط خاصی دارد؛ هم ماشین ها باید دارای شرایط خاصی باشند و هم بسیار هزینه بر است.

وی در ادامه افزود: افرادی که عاشق ماشین های دو دیفرانسیل؛ آفرود یا طبیعت گرد، هستند به خاطر هزینه بالای مسابقات فرصتی را برای شرکت و حضور در این گونه مسابقات ندارند، برهمین اساس ما در کمیته همگانی استان، این مسابقات آماتوری همگانی را ترتیب دادیم تا ماشین‌های معمولی بتوانند با سطحی از استاندارد در این مسابقات شرکت کنند.

حاجی جعفری ادامه داد: تنها شرط شرکت این ماشین ها در مسابقات این است که دو دیفرانسیل بوده و در یکی از کلوپ های 14 گانه  عضو باشند. بالغ بر 3000 اتومبیل زیرمجموعه کلوپ ها هستند هر کدام از رؤسای کلوپ ها حکمی دریافت کردند و ماکزیمم تعداد اتومبیل های در نظر گرفته شده برای مسابقات 60 اتومبیل است اما بین 300 تا500 اتومبیل در همایش ما شرکت می کنند.

وی درباره همایش نیز گفت: در کنار این مسابقه، همایشی داریم که ماشین های دو دیفرانسیل متعلق به همین کلوپ ها برای عموم در معرض نمایش قرار می گیرند. مردم از این ماشین ها بازدید می کنند و اطلاعات کسب می کنند، در خصوص طبیعت گردی و مسابقات آفرود و ماشین های آفرود سؤالاتی در و بدل می شود که قطعا برای علاقمندان بسیار جالب خواهد بود.

رئیس کمیته دو دیفرانسیل استان تهران در ادامه افزود: شرایط مسابقه این است که باید ماشین استاندارد باشد؛  قطعه‌ای از آن کم نشده باشد.مثلا درهایش باز نشده باشد، صندوق عقب آن باز نشده باشد. ماشین استاندارد باشد. کمر بند ایمنی داشته باشد شرکت کنندگان یک کلاس تئوری می بینند و یک آموزش کوچک رانندگی. کلاه ایمنی را نیز خودمان در اختیارشان قرار می دهیم.


جعفری درباره میزان شرکت کنندگان خانم در این مسابقات می گوید: نسبت تعداد شرکت خانمها  به آقایان 1 به 6 است، یعنی 15 درصد جمعیت خانم هستند و دو امتیاز خوب برای خانم ها گذاشته‌ایم، اول اینکه هزینه ثبت نام برای خانم ها نیم بها است و تا پنج شنبه فرصت برای ثبت نام وجود دارد و دوم اینکه در مورد آقایان هیچ دو شرکت کننده آقایی حق ندارد با یک ماشین در مسابقه شرکت کند ولی در مورد خانم ها این قانون وجود ندارد و چند خانم می توانند از یک ماشین برای مسابقه استفاده کنند و محدودیتی در این زمینه ندارند. ما دو کلاس مسابقه داریم در هر کلاس اگر 5 خانم شرکت کنند صرف نظر از نتیجه، بین این خانم ها، به بهترین تایم، مبلغ 300 هزارتومان جایزه تعلق می گیرد و این امتیازها بابت اینکه خانم های استان تهران برای حضور در مسابقات ترغیب شوند گذاشته شده است، چرا که در استان های دیگر ما خانم های قهرمان در این رشته داریم اما در استان تهران متاسفانه هنوز فردی را نداریم مسابقه از 10 صبح شروع می شود اما درب های ورزشگاه از ساعت 9 باز است و همایش و مسابقه برای عموم آزاد و رایگان است و با توجه به بودن در هفته تکریم خانواده برنامه های خوبی ترتیب داده ایم.  مسابقه سه ساعت و نیم تا ۵ ساعت طول می کشد، این مسابقه در یک دور و یک کیلومتر با ماکزیمم 60 اتومبیل انجام می شود.
وی درباره جایزه این مسابقات می گوید: جایزه در دو کلاس به افراد برتر تعلق می گیرد. جایزه نفر اول تا سوم به ترتیب پانصد هزار تومان، سیصد هزارتومان و دویست هزار تومان است. به بهترین تایم نیز 400 هزار تومان، تعلق می گیرد و جمع جوایز نقدی برای هشت نفر  سه میلیون تومان است.
آمبولانس، نیروی انتظامی، ماشین آتش نشانی برای ایمنی هر چه بیشتر و غرفه ای برای امور خیریه نیز در راستای این همایش در محل برگزاری، برپاست‌.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین