کد خبر: ۴۷۴۷۹۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

سیگار الکترونیکی به رگ‌ها آسیب می‌زند

پزشکان سوئدی در یک مطالعه جدید دریافتند نیکوتین موجود در سیگارهای الکترونیکی موجب تنگی و سفتی رگ‌ها شده و خطر حمله قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، با افزایش موارد مصرف سیگارهای الکترونیکی طی چند سال گذشته پرسش‌هایی در مورد ایمنی و سالم بودن آن مطرح شده است و در حالیکه بسیاری از مردم تصور می‌کنند این وسیله بی خطر است اطلاعات کافی در مورد استفاده طولانی مدت از این سیگارها وجود ندارد.

پزشکان سوئدی اظهار داشتند: پیش از این مشخص شده بود قرار گرفتن در معرض دود سیگارهای معمولی موجب تنگ شدن رگ‌ها می‌شود. در این بررسی نیز دریافتیم قرار گرفتن در معرض سیگارهای الکترونیکی حاوی نیکوتین در طولانی مدت تنگ شدن رگ‌ها را به دنبال دارد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی را افزایش می‌دهد.

به گفته پزشکان سوئدی، نتایج این مطالعه تاکید می‌کند که افراد باید نسبت به مصرف سیگارهای الکترونیکی هوشیارتر و محتاط باشند. همچنین افراد باید نسبت به خطرات بالقوه این سیگارها در طولانی مدت بر اساس شواهد علمی آگاهی پیدا کنند.

به گزارش هلث دی نیوز، پزشکان با تاکید بر اینکه نمی‌توان گفت سیگارهای الکترونیکی جایگزین سالمی برای سیگارهای معمولی هستند اظهار داشتند: اگرچه این سیگارها به روشی برای ترک سیگارهای معمول تبدیل شده اما این روش نسبت به متدهای دیگر ایمن‌تر نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین