کد خبر: ۴۷۴۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶

نماینده آمریکا در آژانس: به برجام پایبند بوده‌ایم، ایران هم کاملا پایبند باشد

نمایندگی آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان این ادعا که واشنگتن به توافق هسته‌ای پایبند بوده، از ایران هم خواست به طور کامل به این توافق پایبند باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
نمایندگی آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه مدعی شد این کشور به توافق هسته‌ای پایبند بوده است.

در این بیانیه که در نشست شورای حکام قرائت شده، آمده است: «ایالات متحده به تعهدات خود در برجام پایبند بوده و انتظار دارد ایران هم به طور دقیق تعهداتش را اجرا کند.»

این بیانیه می‌افزاید: «چیزی کمتر از همکاری کامل و شفاف ایران، به آژانس امکان نمی‌دهد که به جامعه بین‌المللی نسبت به پایبندی ایران به تعهداتش اطمینان دهد.»

واشنگتن همچنین تأکید کرده است که «همانطور که [یوکیا] آمانو دبیر کل آژانس گفت، آژانس تفاوتی میان سایت‌های نظامی و غیرنظامی قائل نیست و در قبال ایران هم همان استاندارد جهانی را اعمال می‌کند.»

این بیانیه در حالی صادر شده که آمانو در گزارش تازه‌اش، مانند تمام گزارش‌های قبلی، پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای را تائید کرده است.

با این حال، بر اساس گزارش‌های غیررسمی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد در گزارش بعدی‌اش به کنگره، از صدور تائیدیه پایبندی ایران به برجام خودداری کند.

در صورت صحت این گزارش‌ها، پرونده برجام از کاخ سفید به کنگره ارسال شده و این قانونگذاران آمریکایی خواهند بود که باید در مورد ادامه یا عدم ادامه حضور واشنگتن در توافق هسته‌ای تصمیم‌گیری کنند.
منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین