کد خبر: ۴۷۴۹۱۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶

طعنه باران کوثری در جشن خانه سینما: ترسیدم نکند این‌جا هم خانم‌ها را راه ندهند

نوزدهمین جشن خانه سینما با حضور هنرمندان و مدیران سینمایی در باشگاه پیام در حال برگزاری است.
آفتاب‌‌نیوز :
نوزدهمین جشن خانه سینما، شامگاه سه‌شنبه 21 شهریور با‌ پخش سرود جمهوری اسلامی و با حدود یک‌ساعت تاخیر در باشگاه پیام شروع شد.

منوچهر شاهسواری (مدیر خانه سینما)، محمدمهدی حیدریان (رییس سازمان سینمایی)، فرهاد توحیدی، امین حیایی، کارن همایونفر، داریوش اسدزاده، ایرج رامین‌فر، بابک کریمی، ایرج طهماسب، فاطمه معتمدآریا، کوروش تهامی، سیروس ابراهیم‌زاده، هومن سیدی، همایون اسعدیان، فرشید نوابی، جهانگیر کوثری، بهرام عظیمی، باران کوثری و ... برخی از هنرمندان و مدیران حاضر در این مراسم‌ بودند.

این مراسم با سخنرانی هارون یشایایی، دبیر جشن سینمای ایران آغاز شد. او ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: «خوشحالیم که امسال توانستیم جشن سینمای ایران را آبرومندانه برگزار کنیم. امید همه سینمای ایران به جوانانی است که آینده سینما را تعیین می‌‌کنند که اگر جوان‌ها خودشان را از سینما دریغ کنند، سینما حرفی برای گفتن نخواهد داشت.»

تورج منصوری دبیر انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی جشن خانه سینما، دیگر سخنران ابتدای مراسم بود که با اشاره به تاریخچه تشکیل خانه سینما گفت: «اواخر دهه ۶۰ خورشیدی، ۱۳ نماینده از ۱۳ صنف مختلف جمع شدند و خانه سینما را از هیئت موسس تحویل گرفتند. جشن خانه سینما با تندیسی که برای آن طراحی شده بود، اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ شکل گرفت. دور اول جشن با حضور ۱۰۰ نفر در سالن خانه سینما برگزار شد و امروز ما میزبان بیش از سه هزار نفر هستیم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او افزود: «در این سه دهه، چند سالی در برگزاری جشن وقفه افتاد و الان در حال برگزاری جشن نوزدهم با شکل جدید آن هستیم. از یک سال قبل سرگرم شکل‌دهی نهادی مشابه آکادمی اسکار بوده و امیدوارم سینمای ایران هر روز سربلند‌تر از گذشته باشد.»

در ادامه مراسم، منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما، میکروفن را به‌دست گرفت و در سخنانی کوتاه گفت: «سهم ما در این جشن، انتقال این سرمایه بزرگ هنری به نسل بعدی است. جای همه کسانی که در همه سال‌های گذشته برای این بنای بزرگ رنج عظیم بردند، خالی است. از مجموعه وزارت ارتباطات برای قبول میزبانی تشکر می‌کنم و از تمامی کم و کاستی‌های امشب پیشاپیش عذرخواهی می‌کنم. امیدوارم سینمای ایران همچنان پر ابهت باقی بماند.»

سپس همایون اسعدیان، رئیس هیئت مدیره خانه سینما، پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به این‌که احسان کرمی به دلیل بازی در تئاتر هنوز برای اجرای مراسم به سالن نیامده است، ضمن خوشامدگویی به مهمانان نوزدهمین جشن سینمای ایران گفت: «همیشه موانع بسیاری بر سر راه این جشن وجود دارد و افسوس که بسیاری مواقع این موانع از تنگ‌نظری‌های همکاران خودمان است.»

بعد از این سخنان، بخش اهدای جوایز نوزدهمین جشن خانه سینما آغاز شد. ابتدا از احمد عربانی و بهرام عظیمی دعوت شد برای اهدای تندیس بهترین انیمیشن روی صحنه بیایند. تندیس شایستگی بهترین انیمیشن در نوزدهمین جشن خانه سینما به فرنوش عابدی برای فیلم «پیش خدمت» اهدا شد.

در ادامه، جهانگیر و باران کوثری برای اهدای تندیس بهترین فیلم کوتاه روی صحنه آمدند. باران کوثری پیش از اهدای جایزه این بخش گفت: «وقتی گفتند مراسم در استادیوم (باشگاه پیام) برگزار می‌شود، من ترسیدم! گفتم باز این‌جا هم خانم‌ها را راه نمی‌دهند و زنان سینماگر خارجی فقط می‌توانند حضور پیدا کنند.»

سپس تندیس شایستگی بهترین فیلم کوتاه به بهمن و بهرام ارک برای فیلم «حیوان» اهدا شد.

برای اهدای تندیس شایستگی بهترین کارگردانی مستند هم از نیکی مظفری و مرتضی رزاق کریمی دعوت شد تا روی صحنه بیایند. تندیس این بخش به مهدی قنواتی برای فیلم «همه‌جا» تعلق گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین