کد خبر: ۴۷۵۴۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

واکنش یک نماینده مجلس به محاکمه غیابی محمود خاوری /چرا اینترپل با ایران همکاری نمی‌کند؟

خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است علیرغم تمام سختی‌ها برای بازگرداندن خاوری و اموال بیت‌المال لازم است که پرونده وی طی محاکمه غیابی با صدور حکم مختومه شود.
آفتاب‌‌نیوز :
مجتبی ذوالنوری در خصوص اعلام اخیر دادستان تهران مبنی بر محاکمه غیابی محمودرضا خاوری متهم ردیف اول اختلاس 3هزار میلیاردتومانی گفت: قطعا هیچ پرونده حقوقی نباید بدون نتیجه مفتوح باقی بماند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه خاوری تریلی وار اموال بیت المال را با خود برده و متهم است، عنوان کرد: دستگاه قضایی ملزم به محاکمه وی به هر طریقی است از این رو اگر توانست باید از طریق معاهدات استرداد این اقدام را صورت دهد که با کانادا این معاهده را نداریم.

وی افزود: راه دیگر اقدام از طریق پلیس بین الملل (اینترپل) است که این نهاد بین المللی نیز در این زمینه همکاری چندانی با جمهوری اسلامی نمی کند.

ذوالنوری ادامه داد: حداقل کار این است که اتهامات خاوری به صورت غیابی بررسی می شود و اگر خاوری بخواهد از خود دفاع کند راه برای بازگشت او باز است چنانچه بارها این موضوع از طرق مختلف اعلام شده و وی تحت پیگرد قانونی بوده است لذا نمی تواند درباره احضار به دادگاه، اعلام عدم اطلاع کند.

وی افزود: اکنون دستگاه قضایی می تواند حکم خاوری را بعد از بررسی پرونده طبق روال آیین دادرسی به صورت غیابی صادر و ادامه مراحل پیگرد را دنبال کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امید به این بود که از طریق همکاری با اینترپل تا کنون می توانستند خاوری را به کشور بازگردانند اما تابعیت دوگانه این مدیر اسبق بانک ملی و دارا بودن شهروندی کانادا، باعث شد راه های پیگرد آن هم از طریق کانادا کاملا بسته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
0
1
اونا که فراریش دادند چی؟اونا که اینجان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین