کد خبر: ۴۷۵۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

برانکو ایوانکوویچ از آنها متنفر است!/راز مراقبت از سرگی ربروف در امارات

سرمربی پرسپولیس در طول برگزاری بازی مقابل الاهلی احترام زیادی به سرمربی رقیب گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش "ورزش سه"،‌ برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در دوران سرمربیگری تیم  ملی ایران در دیدار خاطره انگیزه مقابل تیم ملی اوکراین شرکت کرد که در آن زمان 2 بازیکن شاخص داشت؛ آندره شفچنکو و سرگی ربروف دو بازیکن بلندآوازه اوکراین که البته در آن بازی شفچنکو حضور نداشت. 

ایران در شرایطی آن بازی را با تک گل علی دایی به سود خود تمام کرد که هیچ کس انتظار چنین نتیجه ای را از تیم برانکو نداشت. حالا در شرایطی که 13 سال از آن دیدار می گذرد، برانکو ایوانکوویچ و سرگی ربروف مقابل هم صف آرایی کردند، این بار برانکو در قالب یک سرمربی باشگاهی و سرگی ربروف در نقش مربی یک تیم عربستانی. 

ربروف که جانشین کریستین گروس، سرمربی مشهور سوئیسی الاهلی شده است بعد از تساوی 2 - 2 رفت با پرسپولیس سنگینی کار در باشگاه الاهلی را متوجه شد. زمانی که بلافاصله بعد از مساوی با تماس مالک باشگاه مواجه شده و مورد بازخواست شدید وی قرار گرفته بود. 

این مربی اوکراینی که در نشست مطبوعاتی با اعتماد به نفس حاضر شد و با وجود سوالات تند خبرنگاران تاکید کرد که زمانی برای مایوس بودن و غصه خوردن وجود ندارد و باید خود را آماده دیدارهای بعدی کند، حالا خود را در خطر اخراج از سرمربیگری الاهلی می بیند، مگر آنکه با نتایج خارق العاده این نتیجه را جبران کند. 

تیم فوتبال الاهلی که در سال های گذشته تا همین مراحل از رقابت های لیگ قهرمانان پیش رفته بود با اخراج گروس و حضور ربروف انتظار داشت به نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود کند؛ اما پرسپولیس با پیروزی 5 بر 3 در مجموع این شانس را از سبزپوشان الاهلی گرفت. نکته جالب این بود که برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس چه پیش از مسابقه و چه در نشست مطبوعاتی بعد از بازی ستایش ویژه ای از ربروف و تیمش کرد و با وجود سوالات تخریبی خبرنگاران عرب زبان از آنها خواست به این تیم و دستاوردهایش احترام بگذارند. جالب اینکه حتی برانکو در پایان نشست باقی ماند تا ربروف به سالن بیاید و زمانی که این سرمربی با چهره ای درهم پشت میز مصاحبه نشست برانکو برای او دستی تکان داد و برایش آرزوی موفقیت کرد که این مساله با تعجب خبرنگاران نشست مطبوعاتی همراه بود. 

راز این توجه البته به گفت و گویی برمی گردد که بین این دو مربی شکل گرفته و حسی که برانکو نسبت به یک همکار دارد. به هر حال نتایج فوتبال همیشه به سود سرمربیان نیست و خود برانکو هم در زمان حضور در فوتبال عربستان از جو سنگین کار در این کشور و دخالت ها و تصمیمات عجیب مالکین باشگاه ضربه دیده است. برانکو که سابقه سرمربیگری الاتفاق عربستان را دارد در دوران حضور در این تیم با وجود کارنامه موفق لظمات زیادی از تصمیمات شیخ باشگاه دیده است ؛ درست مثل ربروف که با اولین مساوی با تماس تلفنی مالک مواجه شده و از این اتفاق عصبانی است .

این که برانکو سعی کرد با حمایت از این سرمربی اوکراینی حاشیه امنیتی برای وی ایجاد کند، اعتراضی است به سبک این مربی ؛ مردی که در عربستان به اندازه زحمتی که کشید ، مزد نگرفت و مورد توجه واقع نشد .او همواره در حرفهای دوستانه از روزهای عربستان به عنوان دوران کابوس وار زندگی مربیگری اش یاد می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین