کد خبر: ۴۷۵۷۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

مضرات مهاجرین بیش از فواید آن‌هاست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به سن و توانایی جسمی بالای مهاجرین می‌توان در کارهای یدی از آن‌ها استفاده نمود اما در مجموع به نظر می‌رسد هزینه‌هایی که مهاجرین به ما ایجاد می‌کنند، بیشتر از فواید آن است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان مبنی بر اینکه ۴ میلیون ۳۷۶ هزار نفر طی 5 سال به استان خراسان رضوی مهاجرت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این آمار مورد تایید ما نیست، زیرا کل جمعیت استان طبق اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، 6 میلیون و 434 هزار و 501 نفر است.

وی افزود: افزایش جمعیت، کم شدن دستمزد کارگران محلی، افزایش اشتغال غیررسمی، گسترش حاشیه‌نشینی و کاهش امنیت از مشکلات حضور مهاجرین در شهرهاست که این وضعیت بر شهر مشهد تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی عنوان کرد: حدود 60 درصد مهاجران در سنین ۱۵ تا ۳۴ سال قرار دارند و به دلایلی مانند جستجوی کار، انتقال شغلی، پیروی از خانواده، دستیابی به مسکن مناسب‌تر و تحصیل مهاجرت کرده‌اند.

احمدی گفت: بیشترین مهاجرین برون‌استانی از استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی به استان خراسان رضوی وارد شده‌اند و اکثر آن‌ها در شهرستان مشهد جای گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین پس از مشهد، شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و قوچان با اختلاف زیادی به عنوان دیگر شهرهای مهاجرپذیر قرار گرفته‌اند. در مهاجرت درون استانی نیز شهرستان مشهد بیشترین پذیرش مهاجر را داشته است. همچنین مهاجرینی از کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق در استان خراسان رضوی و به خصوص مشهد ساکن هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی یادآور شد: با توجه به اینکه اکثر مهاجرین برای بهبود زندگی و کسب درآمد بیشتر به مشهد مهاجرت می‌کنند، معمولا در نقاط حاشیه‌ای مشهد ساکن می‌شوند.

احمدی در پاسخ به این سوال که از این ظرفیت جامع برای ایجاد درآمد در استان چه استفاده‌هایی می‌توان داشت، اظهار کرد: مهاجرین می‌توانند در کاهش هزینه‌های تولید به دلیل کار کردن با دستمزد پایین‌تر و ساعات کار بیشتر نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به سن و توانایی جسمی بالا می‌توان در کارهای یدی از آن‌ها استفاده نمود اما در مجموع به نظر می‌رسد هزینه‌هایی که مهاجرین به ما ایجاد می‌کنند، بیشتر از فواید آن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
1
مهاجرت مخرب ترین نوع تغییرات جمعیتی در دنیاست و برای همینه که برنامه های بین المللی مختلفی برای اعطای امتیاز به کشورهای پذیرایی کننده از مهاجرین در سطح جهان اجرا میشه
حتی مهاجرت درون کوچی یعنی از یک استان به استان دیگر هم مشکلات بسیاری را برای هر دو استان مهاجرفرست و مهاجرپذیر ایجاد میکنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین