کد خبر: ۴۷۶۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰

ربیعی: بازار ایران یک بازار ٣٠٠ میلیون نفری است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان گفت: بازار ایران تنها شامل جمعیت هشتاد میلیونی کشور نمی‌شود و ما می توانیم روابط اقتصادی خود را با ٣٠٠ میلیون نفر در خارج از ایران نیز سامان دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست تخصصی با کارآفرینان و صاحبان صنایع آلمان گفت: سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی از بزرگترین صندوق‌های داخل ایران هستند؛ بزرگ‌ترین مزیت این شرکت‌ها این است که مبتنی بر بنگاه‌داری خصوصی اداره می‌شوند اما دولت نیز آنها را تحت حمایت خود قرار می دهد.

وی اضافه کرد: گرچه شرکت‌های آلمانی حاضر در این نشست، خصوصی هستند اما حالت‌هایی که در صندوق‌های ما وجود دارد، باعث شده است تا ما امروز از جانب دولت میزبان شما باشیم تا بتوانیم با شرکت‌های آلمانی ارتباط وسیع‌تر و مستقیم‌تری پیدا کنیم.

ربیعی در ادامه به زمینه‌های نفت و گاز و پتروشیمی، انرژی، فولاد، معدن، ساختمان، بانکداری، دارو، مواد غذایی، IT و ITC، گردشگری و حمل‌ونقل، به عنوان برخی زمینه‌های فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد.

ربیعی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که من سکاندار آن هستم، وظایف مهمی برعهده دارد. این وزارتخانه در حوزه‌های رفاه، فقرزدایی، گسترش تامین اجتماعی، گسترش تعاونی‌ها، گسترش سمن‌ها، استقرار نظام بیمه‌ای و حمایتی و بازنشستگی، ایجاد اشتغال‌های خرد، متوسط و کلان و همچنین مهارت‌آموزی به ایرانیان، وظایف مهم خود را عملی می‌کند.

وی با اشاره به سهم ١٠ درصدی صندوق‌های زیر مجموعه این وزارتخانه در بازار سهام ایران گفت که یکی از وظایف وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسهیل کردن ارتباط بین شرکت‌های آلمانی و ایرانی در همه حوزه‌ها است.

وزیر کار در پایان صحبت‌های خود ضمن اشاره به پیوندهای فرهنگی میان آلمان و ایران، ابراز امیدواری کرد، در دولت دوازدهم حجم سرمایه‌گذاری میان این دو کشور افزایش یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین