کد خبر: ۴۷۶۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

خطر هنوز در کمین مسافران خرر

شمارش معکوس برای پایان طرح دریا به صدا درآمده است اما هنوز خطر در کمین مسافران است.
آفتاب‌‌نیوز : دو روز دیگر طرح دریا به اتمام می رسد اما سیل مسافران برای استفاده از آخرین روزهای تابستان به شمال کشور و به ویژه سواحل دریا منجر به هشدارهای امنیتی از سوی مسئولان طرح دریا به مسافران شده است.

به گزارش ایسنا، نقی کریمیان، رئیس هئیت غریق نجات استان مازندران در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن پایان طرح های سالم سازی دریا و حضور پرشور هموطنان در سواحلِ استان همانند گذشته، تمامی نیروهای طرح دریا در عرصه نجاتِ جان مسافران در آماده باش کامل به سر می برند.

وی افزود: در همین راستا ۱۲۰ قایق، ۱۵۰ جت اسکی و  ۱۵۰ منجی داوطلب، از ناوگان های هیات، با تمام ظرفیت و قدرت برای از استقبال مسافرین به صورت تک شیفت در وضعیت آماده باش قرار گرفتند.

رئیس هیات غریق نجات استان مازندران به مسافران و گردشگران هشدار داد: دریا هنوز مخاطرات خود را دارد بنابراین مسافران باید با ناجیان مستقر در سواحل، همکاریِ مناسب داشته باشند.

کریمیان افزود: گردشگران سواحل به هیچ وجه در شب شنا نکنند.

رئیس هیات غریق نجات مازندران با اشاره به اینکه مسافران باید صرفاً در داخل طرح ها شنا کنند، تاکید کرد: دریا را برای آموزش شنا نیست و در داخل آب  نباید از وسایل بادی استفاده شود.

وی تصریح کرد: مسافران در آخرین روزهای تابستان برای داشتن یک سفر خوش و خاطره انگیز نباید در سواحل چشم از فرزندانشان بر ندارند و باید همواره مراقب آنها باشند تا خطری کودکان را تهدید نکند. اگر چنانچه گردشگران فردی را درحال غرق شدن مشاهده کردند از کمک دسته جمعی برای نجات مغروقین پرهیزکرده و سریعا به نزدیکترین غریق نجات مستقر در آنجا اطلاع رسانی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین