کد خبر: ۴۸۱۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷

شفر: آمده ایم نمایش بدهیم نه اینکه زیرش بزنیم!/فرهاد مجیدی کیست؟!

سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از دیدار با فولاد خوزستان حاضر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش "ورزش سه"، سرمربی آلمانی استقلال بعد از تساوی در اولین حضور روی نیمکت آبی ها برای پاسخگویی به خبرنگاران در نشست خبری شرکت کرد. مشروح این نشست خبری در ادامه می آید:
 
 
صحبت های اولیه

نیمه اول خوب بازی کردیم. از دفاع و رو به جلو بودیم و مطمئن بازی کردیم. تنها یک شانس گلزنی داشتیم. یکی از مشکلات بزرگ ما این بود که شانس گلزنی ایجاد نکردیم. تا وسط زمین خیلی خوب کار می کردیم؛ اما پاس نهایی را نتوانستیم ارسال کنیم. روز اول نیز گفتم که خیلی کار داریم و باید تمرین کنیم. خدا را شکر که سه بازیکن ملی پوش به تیم ما اضافه شدند. 60 درصد خواسته های من در زمین پیاده شد. تعویض منطقه بازی را خوب انجام ندادیم. تیم دفاعی مانند فولاد را تنها با سانتر و شوت می توان تهدید کرد؛ اما سانترهای ما به محوطه جریمه نرسید. سانتر های ما بلند و کوتاه بودند. خیلی خوب بود که مشکلات را دیدیم تا در تمرینات بیشتر روی آنها کار کنیم. ناهماهنگی و پاس های اشتباه بازیکنان را دیدیم و هنوز نا هماهنگ هستیم. می توانستید ببینید که با گذشت دقایق بازی، استرس ما بیشتر می شد. طی روزهای آینده باید روی نقاط ضعف کار کنیم و هماهنگی را بالا ببریم. خدا را شکر تمامی بازیکنان حضور دارند. دفاع و دروازه بان ما عالی بودند. هر چند زیاد توپ روی دروازه ما نیامد؛ اما خوب عمل کرد. روزبه چشمی و مجید حسینی خوب عمل کردند. پاس های اشتباه زیادی داشتیم و من توقع دارم تیم با آرامش بازی کند. ما یک شانس خوب داشتیم؛ اما توپ پشت سر شهباززاده افتاد. ما باید این مشکلات را حل کنیم. از اول می دانستم که کار آسانی نداریم و در تمرینات هم این موضوع را حس کردم؛ اما مطمئنا توانایی بازیکنان این مشکلات را حل می کند. از تماشاگران تشکر می کنم. مطمئنم روزی می رسد که هواداران با شادی به خانه بر می گردند.
 
 
بازی دفاعی فولاد؟

باید سعی کنیم سریعتر در زمین ظاهر شویم. به بازیکنان بارها گفتم توپ را باید در جریان بازی بیاندازند. از نظر ذهنی بازیکنان باید برای تغییرات آماده شوند. فوتبال اول در ذهن است و بازیکنان باید برای انجام کارهای تاکتیکی، تعادل و غیره آماده شوند. ما امروز شوت از راه دور نداشتیم و بازیکنان تنها بسته بازی می کردند. بازیکنان کناری ما باید خوب تقویت شوند. ما این بازی را آنالیز می کنیم و می دانم که مسائلی وجود دارد که باید تقویت شود.
 
 
مشاوره برای انتخاب ترکیب؟

من فیلم بازی های قبلی، عملکرد بازیکنان در تمرین و بازی های تیم ملی را تماشا کردم. بازی های فولاد را که در ویدئو دیدم، خیلی بهتر از این بودند. ما فولاد را خوب کنترل کردیم؛ اما در ارسال پاس نهایی مشکل داشتیم. من علاقه داشتم تا بازی را با قربانی شروع کنم اما به دلیل مشکل مصدومیت از شهباززاده استفاده کردم. استقلال پارسال تیم خوبی بود اما شرایط امسال تغییر کرده است و بازیکنان استرس دارند زیرا از جایگاه اصلی خود خارج شدند. دیدیم که همه بازیکنان می خواستند بهترین باشند اما این موضوع شاید به چشم نیامده باشد. صد در صد در بازی بعدی خط هافبک و حمله مانند مدافعان ظاهر شوند، ما عالی می شویم.
 
 
چرا به آینده استقلال امیدوار هستید؟

هر تیمی می خواهد ببرد اما نتیجه مهم ترین نیست. ما توانایی این را داریم تا بهتر بهتر بشویم زیرا بازیکنان خوبی داریم اما به تمرین نیاز داریم. من می خواهم تمامی بازیکنان بهتر بهتر بشوند. من می خواهم نورافکن و سجاد بهتر عمل کنند و این هدف اصلی من است. رسیدن بازیکنان به توانایی اصلی، هدف ما است و البته شانس مهم است زیرا ما گاهی برنده می شویم بی آنکه تیم خوبی باشیم. ما می توانیم با دو مهاجم بلند قد بازی مستقیم انجام دهیم اما من می خواهم فوتبال بازی کنم. گفتم که باید سخت و با هدف کار کنیم. بازیکنان باید آن چیزی که در تمرین یاد می گیرند را در زمین ارائه دهند و بعد از آن ما مطمئنا برنده خواهیم بود زیرا توانایی آن را داریم. وقتی یک تیمی بسته بازی می کند، باید با سانتر شکستش دهیم. سانترهای ما یا بلند و یا کوتاه بودند. بازیکنان باید از نظر تکنیکی بهتر شوند. همانگونه که دیدیم در بازی ایران و روسیه، تیم ملی چگونه عمل کرد و ما نیز می خواستیم اینگونه عمل کنیم. بازیکنان را نمی شود مانند کامپیوتر کنترل کرد. وقتی یک تیم دفاعی بازی می کند، خلق موقعیت بسیار سخت است. یا باید از طریق شوت موقعیت بسازیم یا باید با سرعت توپ را به بازیکنان کناری برسانیم؛ اما ما توپ را به گوشه ها می بردیم و نگه می داشتیم. نمی شود در یک هفته به این موضوع دست پیدا کرد.
 
 
بازی در دربی؟

خوشحالم که در دربی بازی می کنیم زیرا دربی تهران از جمله مهم ترین دربی های دنیا است و خبرنگاران آلمانی نیز می خواهند آن را پوشش بدهند. من دربی های زیادی را بازی کردم. تماشاگران نگران نباشند. بازیکنانی که من دیدم، همگی می خواهند بهتر و بهتر شوند. من به آنها کمک می کنم تا مشکلات برطرف شود و انرژی مثبت برای برد به تیم تزریق شود. صحبت های متعددی داشتیم و می دانیم که سیستم های زیادی برای بازی کردن وجود دارد. ضربه های ایستگاهی ما آنگونه که توقع داشتم نبود. یک سوم گلها از روی ضربات ایستگاهی است و ما باید روی آن کار کنیم. در زمین حریف توپ های زیادی را از دست دادیم. وقتی یک تیم دفاعی بازی می کند، با پاس کاری کوتاه کار ما سخت می شود. باید روی این موضوع تمرینات زیادی انجام بدهیم و بازیکنان باید مرتب حرکت کنند تا فضا ایجاد شود. اگر همه این اتفاقات رخ می داد، من اینجا نبودم و تیم ما صدر جدول بود. این تیم از نظر فوتبالی مریض است اما من تلاش می کنم تا با کمک اعضا به مسیر اصلی برگردیم.
 
 
اشتباه در پاس های آخر؟

ما توپ را در زمین حریف خوب نگه نداشتیم. در نیمه اول سه توپ خوب داشتیم اما دیر بازی کردیم و توپ درست به بازیکن نرسید. یک مرتبه بیت سعید می خواست وارد محوطه شود اما یک و دو نکرد و این اتفاق رخ نداد. ما باید به شرایطی برسیم که بازیکنان چشم بسته یکدیگر را پیدا کنند. بعضی وقت ها داریوش شجاعیان به تو می زد و بهترین پاس این بود که بازی را باز کند اما مجبور می شد تا توپ را به سمت دیگری ببرد و مشکل ایجاد می شد. این دقیقا چیزی است که ما باید تمرین کنیم. هر فردی باید بداند که چه کاری انجام دهد و این موضوع را با استفاده از آنالیز به آنها می گوییم تا خود آنها ببینند تصمیم درست چیست. فولاد تیم بدی نیست و من از بازی انها تعجب کردم. آنها در بازی های قبلی بهتر بازی کردند. ایمان مبعلی بازیکن خوب آنها بود و اگر آنها خوب بازی نکردند، پس ما خوب بودیم. مشکل ما این بود که نتوانستیم گل بزنیم. بازیکنان باید دقیقا وظیفه خود را بدانند. تصور این را دارم که بازیکنان در خواب و بیداری وظایف خود را بدانند.
 
 
تغییر در خط حمله استقلال؟

ما با همین مهاجمان باید بیشتر تمرین کنیم. این بازیکنان صحنه های خوبی داشتند و باید بیشتر بازی بدون توپ انجام بدهند. توقع دارم بهتر کار کنند و باید با تمرین یک سری مشکلات را حل کنیم. ما اول جام حذفی را داریم و سپس دربی پیش روی ما است. من خوشحالم و امیدوارم شما هم خوشحال باشید.
 

فرهاد مجیدی کیست؟!

آخرین سوال از شفر درباره بهنام برزای بود. از شفر پرسیدند برزای با توصیه فرهاد مجیدی به استقلال آمده؟ که این پرسش با پاسخ جالب سرمربی جدید استقلال توام شد. او با نگاهی به خبرنگاران سرش را به سمت گوش مترجم خود برد و چنین گفت: فرهاد مجیدی کیست؟ (مترجم شفر سپس توضیحاتی را به صورت آهسته درباره مجیدی به سرمربی آلمانی ارائه کرد). شفر حرف هایش را اینطور تمام کرد که: فرهاد مجیدی الان کجاست؟ آلمان است یا یک کشور دیگر؟ درباره بازی صحبت کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین