کد خبر: ۴۸۲۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸

بازداشت 4 داعشی در روسیه

کمیته ملی عملیات ضدتروریستی روسیه اعلام کرد : 4 تروریست داعشی که قصد انجام اعمال تروریستی و خرابکارانه در جمهوری داغستان در منطقه قفقاز روسیه را داشتند، بازداشت شدند.
آفتاب‌‌نیوز : مرکز اطلاع رسانی کمیته ملی عملیات ضدتروریستی روسیه امروز (شنبه) در بیانیه ای یادآورشد: ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه با همکاری وزارت کشور یک شبکه اعضای گروه تروریستی داعش را شناسایی کردند.خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از این بیانیه نوشت: چهار نفر از اعضای این گروه روز جمعه و امروز (شنبه) در مسکو و مخاچ قلعه بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا ، افراد بازداشت شده از ساکنان جمهوری داغستان بوده و قصد انجام اعمال تروریستی در این منطقه را داشتند و اکنون تحت بازجویی قرار دارند.

تاکنون دهها نفر در مسکو و دیگر شهرها از جمله سن پترزبورگ و مناطق مختلف قفقازی روسیه به ویژه داغستان و جمهوری چچن که از چند سال پیش شاهد فعالیت مردان مسلح و وابستگان گروه های تروریستی فعال در خاورمیانه از جمله داعش است، دستگیر شده اند.

براساس گزارش ها، برخی از این افراد حتی برای اجرای عملیات تروریستی آماده شده و دستور گرفته بودند.

درگیری های مردان مسلح با ماموران امنیتی در برخی مناطق قفقاز روسیه که از شمال غرب دریای خزر تا دریای سیاه را شامل می شود، تاکنون سبب کشته شدن دهها جنگجو، نیروی امنیتی و غیرنظامی شده است.

از سوی دیگر، صدها روسی به ویژه از جمهوری ها و مناطق قفقازی روسیه در صفوف تروریست های تکفیری به ویژه داعش در سوریه و عراق می جنگند و شمار زیادی از آنان تاکنون کشته شده اند.
بر اساس اعلام کمیته ملی عملیات ضدتروریستی روسیه ، تدابیر ویژه امنیتی برای شناسایی و بازداشت این افراد هنگام بازگشت از خارج به کشور اجرا می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین