کد خبر: ۴۸۳۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

دستگیری ‌یکی از بزرگ‌ترین سرشبکه‌های مواد مخدر در جنوب شرق کشور

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای جان بر کف انتظامی سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر در عملیاتی پیچیده یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سرشبکه‌های مواد مخدر در طول دهه‌های اخیر را دستگیر کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 سردار محمد قنبری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نیروهای جان بر کف انتظامی سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر در عملیاتی پیچیده اعضای یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سرشبکه‌های مواد مخدر در طول دهه‌های اخیر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: این سرشبکه فردی است که محافظ‌های مسلح متعددی داشت و به صورت بین‌المللی در ترانزیت و انتقال مواد مخدر از مرزهای استان به عمق کشور فعالیت‌های گسترده‌ای داشت و بر‌اساس مستنداتی که وجود دارد وی از سال‌ها قبل در استان‌های مختلف کشور تحت تعقیب بوده است.

وی ادامه داد: این قاچاقچی بین‌المللی در 7 فقره گروگان‌گیری دخالت مستقیم داشته که در 2 مورد از آنها فرد گروگان‌ گرفته شده در پی فشارهایی که در روزهای اسارت به وی وارد شده فوت کرده است.

قنبری بیان کرد: این قاچاقچی در جمع‌آوری و انتقال سلاح و مهمات برای استفاده در حمل مواد مخدر سابقه زیادی دارد و تاکنون در جریان حمل مواد مخدر بیش از 30 فقره درگیری مسلحانه با ماموران انتظامی داشته است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: این قاچاقچی بین‌المللی در انتقال بیش از 100 تن مواد مخدر نقش داشته که چند مورد آن اخیراً توسط نیروهای ما کشف شده؛ طبق اطلاعات به دست آمده این فرد در به قتل رسیدن چند نفر دخالت داشته و همچنین در شهادت تعداد زیادی از ماموران نیروی انتظامی شرکت مستقیم داشته و می‌توان گفت یکی از عاملین تعداد زیادی از شهدای مواد مخدر ما این شرور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دستگیری این فرد می‌تواند کمک زیادی در زمینه کاهش انتقال مواد مخدر به عمق کشور داشته باشد؛ دستگیری این فرد این پیام را به دنبال دارد که هر شرور و متخلفی با هر توان و ادعایی در نهایت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چنگال توانمند قانون گرفتار می‌شود.

قنبری با تاکید بر اینکه پرسنل نیروی انتظامی به ویژه پرسنل پلیس مواد مخدر مجاهدانه در مسیر امنیت کشور تلاش می‌کنند، گفت: نیروهای ما با استقبال از شهادت با قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه می‌کنند و همه شاهد هستند که انتظامی سیستان و بلوچستان در طول سال چندین شهید را در راه مبارزه با معضل خانمان‌سوز مواد مخدر تقدیم می‌کند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در طول حدود 2 هفته اخیر همکاران ما 98 عملیات منجر به درگیری در استان داشته‌اند که در جریان این عملیات‌ها 7 تن و 437 کیلوگرم انواع مواد مخدر از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

وی افزود: در این عملیات‌ها همکاران ما مقدار قابل توجهی سلاح و مهمات و 9 دستگاه خودرو از قاچاقچیان کشف و ضبط کردندو تفاوتی که این کشفیات با کشفیات پیشین دارد در این است که در این عملیات‌ها همه کشفیات ما همراه با کشف سلاح، توقیف خودرو و دستگیری قاچاقچی بوده است.

قنبری تصریح کرد: قاچاقچیان تلاش داشتند مواد مخدر را به استان‌های مختلف کشور انتقال دهند که خوشبختانه در کمین نیروهای ما گرفتار شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی پرسنل جان بر کف انتظامی استان از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در زمینه کشفیات مواد مخدر در استان 12 درصد رشد داشته‌ایم. البته این هم می‌تواند ناشی از فعالیت نیروهای ما باشد و هم در بی‌ثباتی موجود در آن سوی مرز در زمینه تولید مواد مخدر و عدم نظارت به انتقال مواد به ایران از آن سوی مرز باشد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 74 تن مواد مخدر در استان کشف شده، اظهار داشت: پلیس با تمام توان و امکانات مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار قرار داده و در این زمینه از تجهیزات و امکانات به روز الکترونیکی در استان استفاده می‌شود که در نهایت همه شگردهای متخلفان توسط ماموران ما کشف می‌شود.

به گزارش تسنیم،قنبری با اشاره به اینکه آمار دستگیری متهمان در سال جاری در استان رشد داشته، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 3 هزار و 74 متهم در استان دستگیر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 6 درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همچنین 459 دستگاه خودرو و 91 قبضه سلاح از ابتدای سال تاکنون در جریان عملیات‌های مختلف از قاچاقچیان مسلح کشف و ضبط شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین