کد خبر: ۴۸۵۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷

متخصصان ایرانی در بیمارستان‌های عراق مستقر شدند

سرپرست سازمان اورژانس کشور تدابیر بهداشتی و درمانی پیش‌ بینی شده جهت ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی را تشریح کرد و گفت: به همین منظور پزشکان متخصص ایرانی در بیمارستان‌های کشور عراق مستقر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های اورژانس خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی‌های بهداشتی و درمانی انجام شده برای استقبال از زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: در این راستا در هر مرزی یک بیمارستان صحرایی برای بحث‌های بیولوژیک و هسته‌ای شیمایی راه‌اندازی می‌شود. همچنین در هر مرز یک بیمارستان سیار برای بحث‌های جنرال راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی درمانگاه در هر یک از مرزهای منتهی به کشور عراق عنوان کرد: همچنین به تعداد کافی آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، موتورآمبولانس و بالگرد در نظر گرفته شده است.

کولیوند با بیان اینکه همکاران گروه مبارزه با بیماری‌ها نیز تمام مسیرهایی که زائران اربعین در کل کشور طی می‌کنند را پوشش می‌دهند، بیان کرد: رستوران‌ها، اغذیه فروش‌ها و مراکز بین راهی از چشم نیروهای ما دور نخواهند بود. در مسیر بازگشت نیز بحث غربالگری و کنترل بیماری‌های واگیر با جدیت ویژه و کنترل کامل دنبال می‌شود.

کولیوند با اشاره به اینکه در مسیرهای کرمانشاه و قصر شیرین هر ۱۰ کیلومتر آمبولانس و هر ۱۵ کیلومتر اتوبوس آمبولاس مستقر خواهد شد، افزود: در مرزهای اهواز تا چذابه و ایلام تا مهران نیز همین پیش بینی‌ها انجام شده و در خرم‌آباد و همدان نیز که به عنوان پشتیبان هستند به زائران خدمات ارائه می‌شود. در سراسر کشور نیز پایگاه‌های اورژانس، زائران اربعین را پوشش خواهند داد.

وی همچنین از حضور متخصصین ایرانی در عراق خبر داد و گفت: در کشور عراق نیز تعدادی متخصص جراحی عمومی زنان، ارتوپد، مغز و اعصاب، طب اورژانس، داخلی، قلب و بسیاری از متخصص‌هایی که مورد نیاز بود در اختیارشان قرار داده شده و در بیمارستان‌های عراق مستقر شده‌اند.

کولیوند با بیان اینکه در کربلا و نجف پزشکان ما مستقر خواهند شد، عنوان داشت: در بین مسیر نیز هلال احمر پایگاه‌ها، درمانگاه‌ها و موکب‌هایی برای ارائه خدمات درمانی مستقر خواهند کرد.

وی بیان کرد: در بین مرز مهران تا نجف بیمارستان صحرایی بسیار مجهز از طرف کشور ایران حضور دارد. در چهار قرارگاه بهداشت و درمان عراق نیروهای ما حضور دارند تا بتوانند لحظه به لحظه درمان را رصد و پایش کنند.

کولیوند خاطرنشان کرد: علاوه بر این ۴۰ نفر از متخصصان بهداشت و مدیریت بیماری‌های واگیر کشور در عراق حضور دارند و به آن‌ها کارت شناسایی عراقی داده شده تا بتوانند تمام مواکب را نظارت و کنترل کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین