کد خبر: ۴۸۷۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

اوبامیانگ یا لواندوفسکی/ آمار از برتری کدامیک می‌گوید؟

دو مهاجم بزرگ بوندسلیگا امشب در غالب دیدار دل کلاسیکر برابر هم به میدان می‌روند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا و به نقل از کیکر، جدال بوروسیا دورتموند و بایرن مونیخ را می‌توان جدال دو ماشین گلزنی دانست. پیر امریک اوبامیانگ گلزن گابنی دورتموند در یک طرف و روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی بایرن مونیخ در طرف دیگر دو مهاجمی هستند که هر گاه توپ به آنها برسد، هواداران انتظار دارند گلزنی کنند.

در جدال امشب (شنبه) دو قدرت فوتبال آلمان که به دی کلاسیکر معروف است، همگان می‌خواهند ببینند کدام بازیکن بهتر است. پارسال اوبامیانگ با یک گل اختلاف به عنوان آقای گل بوندسلیگا انتخاب شد و بالاتر از لواندوفسکی ایستاد. سال قبل، اوبامیانگ ۳۱ گل به ثمر رساند و رقیب او در تیم قهرمان، ۳۰ گل وارد دروازه حریفان کرد.

صرف نظر از گل‌هایی که این دو به ثمر می‌رسانند، تعداد بازی‌های کمی نیز هستند که این دو را در زمین نمی‌بینیم. لواندوفسکی تنها ۹ بار و اوبامیانگ تنها هشت بار بازی‌های تیمشان را از دست دادند.

️این دو بازیکن در این فصل هر کدام توانستند ۱۰ گل برای تیم‌هایشان به ثمر برسانند و به نظر می‌رسد که امسال نیز رقابت این دو برای آقای گلی نزدیک و حساس پیش خواهد رفت. البته عملکرد "لوا" بهتر بوده است. این بازیکن هر ۸۳ دقیقه برای تیمش یک گل زده است و اوبامیانگ هر ۹۰ دقیقه یک بار.

فقط یک بازیکن خارجی توانسته بیش از روبرت لواندوفسکی که ۱۶۱ گل در بوندسلیگا به ثمر رسانده، گلزنی کند و آن هم کلودیو پیزارو مهاجم نام آشنای پرویی بود که ۱۹۱ گل به ثمر رسانده است.

در طرف مقابل، در صورتی که اوبامیانگ یک گل دیگر به ثمر برساند، به رکورد ۹۶ گل زده در بوندسلیگا می‌رسد و با رکورد آنتونی یبوا بهترین گلزن آفریقایی تاریخ بوندسلیگا برابری خواهد کرد. اوبامیانگ تاکنون در ۱۳۸ بازی توانسته ۹۵ گل در بوندسلیگا به ثمر برساند و در آستانه تبدیل شدن به برتریگ گلزن آفریقایی تاریخ بوندسلیگا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین