کد خبر: ۴۸۷۱۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

نحوه درست دویدن برای لاغری و چربی سوزی

دویدن یک ورزش هوازی است که اگر درست انجام شود میتواند به چربی سوزی شکم و لاغری شما کمک بسیار زیادی نماید . برای همین لازم نیست برای رسیدن به وزن متعادل و اندام خوب گرسنگی بکشید .
آفتاب‌‌نیوز :
دویدن علاوه بر اینکه شما را به وزن متعادل می رساند و باعت چربی سوزی می شود ، اگر به طور صحیح انجام شود عضلات شما را قوی و سفت کرده و بدنتان را خوش فرم میکند .

ران و ساق پا را قوی و برای دردهای کتف و استخوانی بسیار مفید است برای همین دانستن اصول صحبح دویدن برای رسیدن به وزن متعادل و اندامی خوش فرم بیش از خود دویدن اهمیت دارد . برای دستیابی به اهداف بالا اصول ذیل را در دویدن رعایت کنید :

برای کاهش وزن یک برنامه مشخص دویدن داشته باشید
اینکه یک روز یک ساعت بدوید و تا یک ماه دویدن را رها کنید هیچ کمکی به کاهش وزن شما نمی کند شما باید برنامه هفتگی منظم برای ورزش کردن و دویدن داشته باشید .

اگر وقت دارید هر روز سی دقیقه و اگر نه یک روز درمیان یک ساعت بدوید و حداقل برای سه ماه این برنامه را حفظ کنید . البته بعد از این سه ماه تاثیر ان را در کاهش وزن و چربی سوزی شکم خواهید دید .

یک همراه برای دویدن پیدا کنید
داشتن یک دوست و همراه که کنار شما باشد و با شما برنامه را دنبال کند از تنهایی دویدن بهتر است اما این بدان معنی نیست که بدون داشتن همراه دویدن را کنار بگذارید .

در هر حال شما برنامه خود را داشته باشید و اگر بتوانید یک همراه و پارتنر با انگیزه هم داشته باشید کمک خیلی زیادی به تداوم برنامه ورزش شما می کند .داشتن یک همراه می تواند شکل مفرح تر و شاد تری به دویدن شما بدهد و یک جور حس رقابت در شما ایجاد کند و نتیجه مطلوب تری خواهید گرفت .

دویدن یا پیاده روی کدامیک برای کاهش وزن بهتر است ؟
دویدن و پیاده روی هر دو برای کاهش وزن بسیار مفید است اما برنامه و زمان آنها باید با هم متفاوت بوده تا بیشترین تاثیر را در کاهش وزن و چربی سوزی داشته باشد .پیاده روی یک ورزش مفرح برای کاهش وزن می باشد .

داشتن یک کفش راحت برای این ورزش شاد کفایت می کند اما باید بدانید در پیاده روی شما کالری کمتری نسبت به دویدن میسوزانید اما این ورزش برای سلامتی قلب و فشار خون و عضلات بسیار مفید است اما دویدن ورزشی است که سوخت و ساز بدن شما را بالا میبرد و در تناسب و لاغری پاها و عضلات ران و باسن بسیار موثر است .

به علت انکه در هنگام دویدن شما کالری زیادی می سوزانید سریعتر هم به کاهش وزن میرسید . شما در پیاده روی برای سوزاندن کالری و چربی سوزی باید برابر با دویدن وقت بیشتری بگذارید .

برای کاهش وزن و چربی سوزی بهتر است یکنواخت ندوید
یکنواخت ندوید یکنواخت دویدن باعث میشود بعد از یک مدت کوتاه بدن شما به نحوه دویدنتان عادت کرده و اگر در روزهای اول مثلا ۲۰۰ کالری میسوزاندید در روزهای بعد کالری سوزی در شما کاهش می یابد زیرا بدن خیلی زود خودش را با شرایط تطبیق می دهد .

برای از بین بردن این یکنواختی یک راه این است که شما سرعت و شدت دویدن خود را در روز های مختلف تغییر دهید . مثلا یک فاصله یک کیلومتری را یک روز در سی دقیقه بدوید و روز دیگر در بیست و پنج دقیقه سرعت خود را تغییر دهید .

کوتاه و شدید بدوید تا بیشتر لاغر شوید
اینکه شما یک ساعت با سرعت ارام بدوید در ثابت نگه داشتن وزن شما بسیار مفید است اما به کاهش وزن شما کمک چندانی نمی کند . اگر میخواهید وزن کم کنید شدید و کوتاه بدوید یعنی سرعت و شدت دویدن خود را بالا ببرید .سرعتی دویدن باعث میشود سوخت و ساز در بدن شما بالا رفته و کالری خیلی بیشتری بسوزانید در نتیجه بیشتر وزن کم کنید .

روی کالری سوزی برای کاهش وزن تمرکز نکنید
اینکه کالری های خود را دقیقه به دقیقه بشمارید و برنامه دویدن را منحصرا برای سوزاندن کالری تنظیم کنید برای کاهش وزن به شما هیچ کمکی نمیکند . از دویدن لذت ببرید و اصولی بدوید مطمئن باشید کالری هم خواهید سوزاند .

در واقع همه فعالیت های بدن نیاز به کالری سوزی دارد اگر درست بنشینید ، درست راه بروید ، درست غذا بخورید ، درست ورزش کنید همه اینها به حد کافی کالری خواهند سوزاند و وزن شما را متعادل خواهند کرد .

برای کاهش وزن بیشتر با شکم خالی بدوید
وقتی شما با شکم پر میدوید علاوه بر اینکه ممکن است مشکلات گوارشی پیدا کنید بدن در زمان دویدن اقدام به سوزاندن همان مواد می کند که به تازگی خورده اید .

اما وقتی با شما خالی ورزش میکنید بدن انرژی مورد نیاز خود را از سوزاندن چربی های اضافه بدست می آورد. تحقیقات ثابت کرده اند دویدن با شکم خالی چربی های بیشتری میسوزاند تا با شکم پر . بنابراین سعی کنید قبل از ویدن از خوردن مواد غذایی پر حجم خودداری کنید .

اعضای بدن حین دویدن برای کاهش وزن
در موقع دویدن هر یک از اعضای بدن که درگیر میشوند باید شکل خاصی به خود بگیرند البته ناگفته نماند در هنگام دویدن تقریبا همه اعضای بدن درگیر میشوند و این رمز کالری سوزی ( چربی سوزی شکم ) و لاغری در دویدن است . در هنگام دویدن پاشنه ها را روی زمین نکوبید این امر باعث آسیب به پا و خستگی میشود و راندمان دویدن را پایین می آورد روی پنجه یا کمی پایینتر از انگشتان فرود بیایید .

دستهای خود را مشت نکنید و با دستان خود بطری آب یا چیز دیگری را نگیرید . دستها را رها کنید که با شانه هنگام دویدن حرکت کنند این امر به تسکین دردهای کتف کمک کرده و فعالیت بدنی شما را بیشتر می کند .در هنگام دویدن شانه ها به سمت عقب بکشید غوز نکنید بلکه با شانه هایی به سمت عقب بدوید .

آرنج ها را به حالت نود درجه و به بدن نزدیک نگه دارید تا بازوها هم در شکل درست خود باشند و به کالری سوزی شما کمک کنند .شکم خود را به داخل ببرید و منقبض کنید این شکل باعث چربی سوزی شکم و پهلوی شما میشود و آنها را خوش فرم می کند .

طول قدم هایتان طوری باشد که پاهایتان درست در پشت لگن به زمین برسند گام های خیلی بلند نه تنها به کالری سوزی شما کمک نمی کند بلکه به پاها و لگنتان هم آسیب میزند پس طول گام هایتان را خیلی بلند نگیرد .
افکار نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین