کد خبر: ۴۸۷۱۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
بزرگترین سرمایه ارتش‌، اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی

دیدار فرماندهان ارتش با رئیس‌جمهور/روحانی: نیروهای مسلح باید فراجناحی باشند/ملت قدردان ارتش هستند+تصاویر

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت به حمایت از نیروی مسلح ادامه می‌دهد، گفت: ملت قدردان شجاعت و نجابت ارتش است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام حسن روحانی امروز( شنبه 13 آبان)  در دیدار فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران  با گرامیداشت روز تاریخی 13 آبان و تبعید امام راحل، گفت: بخشی از سخنرانی حضرت امام (ره) در چهارم آبان سال 43 به دفاع از عزت و استقلال ارتش اختصاص داشت و ایشان به طور همزمان عزت مردم و نیروهای مسلح را از اهداف انقلاب اسلامی می‌دانست.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی ادامه داد:از دیدگاه امام، یکی از مهمترین مظاهر استقلال کشور‌، استقلال نظامی است و در همین راستا در قانون اساسی نیز حفظ نظام ، استقلال کشور و تمامیت ارضی از ماموریت‌های اصلی  ارتش عنوان شده است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه "ارتش بعد از انقلاب اسلامی در هر دو بعد اسلامی و مردمی بودن بسیار موفق عمل کرده است"، ادامه داد: نیروهای مسلح باید فراجناحی باشند و امروز بزرگترین سرمایه ارتش‌، اعتماد عمومی و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی است.

 روحانی با ذکر خاطراتی از رشادت و ایمان شهیدان ارتش در دوران دفاع مقدس از جمله شهیدان فکوری، ستاری، صیاد شیرازی، بابایی، کشوری، شیرودی و همچنین یاد مرحوم سرلشکر ظهیرنژاد، افزود: فداکاری و ایثار فرماندهان و پرسنل نیروهای هوایی‌، زمینی‌، دریایی و نیز هوانیروز و پدافند در دفاع مقدس که برای اولین‌بار در شکستن حصر آبادان جلوگر شد‌، فراموش‌شدنی نیست و ملت ایران قدردان صلابت‌، نجابت‌، سلامت و ایثار ارتش هستند.

وی با اشاره به اینکه" ارتش در انقلاب‌، دفاع مقدس و تاکنون سرافراز بوده و همواره مورد اعتماد امام راحل‌، رهبری و ملت بوده و هست"‌،  تاکید کرد: اقتدار عملیاتی نیروهای مسلح در گرو چابکی ساختار‌، انضباط درونی و روزآمدی تجهیزات است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت و مردم به ارتش به عنوان نیروهای مسلح مومن و فداکار اطمینان دارند و دولت همچنان به حمایت خود از نیروهای مسلح ادامه خواهد داد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی همچنین با اشاره به وظایف نیروهای مسلح در قانون اساسی، افزود: نیروهای مسلح باید در زمان صلح و در هر زمینه‌ای که دولت ضروری بداند، در کنار دولت باشند و در پیشبرد برنامه‌های قوه مجریه برای اداره کشور کمک کنند.

در ابتدای این دیدار فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش ، رئیس ستاد مشترک، فرمانده نیروی زمینی، فرمانده نیروی هوایی، فرمانده نیروی دریایی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش طی سخنانی ضمن تقدیر از حمایت‌های موثر دولت و رئیس‌جمهور، گزارشی از ماموریت‌ها و مهمترین اقدامات و الزامات ارتش برای ارتقای حوزه‌های عملیاتی خود را تشریح کردند.


منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
3
زنده باد ارتش
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین