کد خبر: ۴۸۷۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

عربستان عامل استعفای سعد حریری

بنابر اعلام منابع خبری، تصمیم سعد حریری، نخست وزیر لبنان برای کناره‌گیری با فشارهای عربستان سعودی انجام شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش افکارنیوز، تصمیم سعد حریری، نخست وزیر لبنان برای کناره گیری با فشارهای عربستان سعودی انجام شده و هدف عربستان نیز ایجاد هرج و مرج و بی ثباتی در لبنان است.
خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی وی در بیروت با اعلام این مطلب افزود تنها علت آشکار ریاض برای استعفای حریری از جایگاه خود به عنوان نخست وزیر این است که می خواهد شاهد هرج و مرج و بی ثباتی باشد.

مریم صالح، خبرنگار پرس تی وی در بیروت گفت: خب، روشن است که همان گونه که همه کارشناسان هم می گویند، این تصمیم خود حریری نبوده است؛ این تصمیم به طور مستقل گرفته نشده است. روشن است که پس از چندین سفر [حریری] به عربستان سعودی، آنها (مقامات عربستان سعودی) به طور آشکار این کار را به حریری تحمیل کردند و از وی خواستند که استعفا کند، چرا که همانطوری که گفتم حریری پیش از این گفته بود که تمامی اختلافات را کنار می گذارد و با شرکای خود در لبنان، با شرکای ملّی خود، حتّی با حزب الله همکاری خواهد کرد... با وجود اینکه می گفت با حزب الله اختلاف دارد، گفته بود این اختلافات را کنار خواهد گذاشت، چرا که به دنبال ثبات در لبنان است. اینکه چرا عربستان سعودی هم اکنون این کار را می کند، این همه فشار را بر حریری که نخست وزیر وارد می کند، روشن است که آنها (مقامات عربستان سعودی) می خواهند شاهد هرج و مرج و بی نظمی باشند. این برای کابینه [لبنان] که به نظر می رسد کارآمد است هم خوب نیست. آنها با هم همکاری می کنند. تلاش می کنند تغییر ایجاد کنند. با فساد مبارزه می کنند و بسیاری مسائل دیگر... بر روی مسائل داخلی کار می کنند که کشور به آنها نیاز دارد. از این رو این مسئله نوعی بازدارندگی است. مانعی بر سر راه کابینه است که خود را برای انتخابات پارلمانی آماده می کند. از این رو روشن است که عربستان سعودی می خواهد شاهد چنین هرج و مرجی باشد. این مسئله یک پیام به همراه دارد، یک پیام سیاسی علی الخصوص علیه حزب الله دارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین