کد خبر: ۴۸۷۳۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

فتاح: برخی‌ در سمت‌های سیاسی که قرار می‌گیرند، دیانت فراموش‌شان می‌شود

رئیس کمیته امداد در مراسم چهارمین سالگرد مرحوم حبیب الله عسگراولادی به تبیین ابعاد شخصیتی آن مرحوم پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز : مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در این مراسم که در مجتمع فرهنگی رفاه برگزار شد با بیان اینکه حبیب انقلاب ما یعنی مرحوم عسگراولادی حسن خلق داشت و به اساس و مکتب انقلاب اعتقاد داشت، گفت: رفتار آن مرحوم به گونه‌ای بود که هر کسی با او نشست و برخواست کرد به انقلاب وفادار شد و اگر اعتماد داشت، بیشتر اعتماد کرد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی با اشاره به اینکه مرحوم عسگراولادی سیاست و دیانت را با هم داشت، افزود: متاسفانه امروز برخی‌ها در سمت‌های سیاسی که قرار می‌گیرند، دیانت فراموش‌شان می‌شود.حقیقتا از زمان مدرس به ما گفته اند «سیاست ما عین دیانت ماست» و رفتار و کردار مرحوم عسگراولادی مصداق همراهی سیاست و دیانت بود، آن بزرگوار سیاست و دیانت را با جان آمیخت.

وی با اشاره به ویژگی یتیم‌نوازی حضرت علی(ع)،گفت: گرچه خلق حسن و انقلابی گری انسان را بالا می برد اما آنچه انسان را عرشی می کند، امداد گری است همانطور که همه امیرالمومنین(ع) را با یان ویژگی می شناسند.آن مرحوم نیز این ویژگی را از امام علی(ع) آموخت و از مسئولیت‌هایی که می‌توانست داشته باشد، کمیته امداد و همنشینی با یتیمان را برگزید و همین عامل باعث ماندگاری ایشان در تاریخ انقلاب و در دل مردم شد.

وی اظهار کرد: بنده در این محفل می‌خواهم شهادتی بدهم که ما در کمیته امداد جز نیکی و خلق حسن از آن مرحوم ندیدیم و آثار حضور و خدمات مرحوم در سراسر کشور دیده می شود.

وی با اشاره به آبادی منطقه بشاگرد توسط مرحوم عسگراولادی، افزود: آن مرحوم در زمان جنگ که مسئولیت بسیار بالا و خطیر وزارت را داشت، وقتی که شنید منطقه‌ای به اسم بشاگرد در کشور وجود دارد که از نظر امکانات بسیار ضعیف است، علیرغم مشغله کاری، تمام توان خود را برای آبادی این منطقه به کار گرفت و به همین خاطر است که پس از گذشت چند سال از درگذشت وی هنوز از آن مرحوم به نیکی یاد می‌شود.

فتاح با اشاره به دیگر ابعاد عسگراولادی تصریح کرد: مرحوم عسگراولادی با اقتصاد جهان آشنا بود اماوقتی به بازار می آمد، می گفت باید هوای این باربرهای بازار را داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین