کد خبر: ۴۸۷۷۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
رضا اردکانیان:

وضعیت ذخایر آبی کشور وخیم است

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در کل کشور الگوی مناسبی برای مصرف آب وجود ندارد، گفت: وضعیت کشور ایران از نظر ذخایر آبی وخیم بوده و مانند یک مجروح است.
آفتاب‌‌نیوز :
رضا اردکانیان شامگاه امشب در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خوزستان تصریح کرد: باید از دانش جدید برای تصفیه آب استفاده کنیم تا کسری آب جبران شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 20 میلیون هکتار از مزارع کشاورزی جهان با بهره‌گیری از آب فاضلاب کشت می‌شوند، افزود: تغییر الگوی کشت و آموزش کشاورزان از سوی وزارت‌ جهاد کشاورزی ضروری است. باید درباره مشکلات و بحران آب به مردم آگاهی داده شود تا آنان الگوی مصرف خود را به سمت و سوی بهینه‌سازی تغییر دهند.

به گزارش ایلنا، وی به پروژه آب‌رسانی به پایانه‌مرزی چذابه در استان‌خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود محدودیت‌های مالی دولت اما این طرح در کمتر از 2 ماه به بهره برداری رسید.

اردکانیان گفت: این پروژه با احداث 2 ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 180و 288 متر مکعب در ساعت، اجرای 30 کیلومتر خط انتقال آب‌شرب و احداث 500 متر مکعب مخزن ذخیره آب افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه تمام توان خود را برای آب‌رسانی به نقاط مختلف خوزستان بکار خواهیم گرفت، افزود: یکی دیگر از مصوبات مهم دولت برای خوزستان اجرای طرح احیاء اراضی 550 هزار هکتاری است. با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری خوزستان اجرای فاز دوم این طرح را پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: اجرای کامل طرح رهبر انقلاب موسوم به طرح 550 هزار هکتاری نیازمند ایجاد انسجام بین‌دستگاهی شامل وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
آب گرد وغبار.دلار.وضع بانکها.بیکاری
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین