کد خبر: ۴۸۷۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

آغاز موج بازگشت زائران اربعین

آمار ترددها از مرز مهران نشان می‌دهد موج بازگشت زائران اربعین به کشور آغاز شده است.
آفتاب‌‌نیوز : «علی‌رضا شیروی» سخنگوی شورای اطلاع رسانی ستاد اربعین استان اعلام کرد: روز دوشنبه 15 آبان، 86 هزار نفر از  از مرز بین المللی مهران تردد کردند که از این تعداد 41 هزار نفر از کشور خارج شدند و ۴۵ هزار نفر هم وارد کشور شدند.

به گزارش ایسنا، «کامران بختیاری» مدیر پایانه‌ی مرزی مهران هم گفت: روز یکشنبه 14 آبان  93 هزار نفر از مرز مهران تردد داشتند که از این تعداد، 59 نفر خروج و 34 هزار نفر وارد کشور شده‌اند.

بررسی این آمار نشان می‌دهد از روز گذشته جمعیت ورودی به کشور نسبت به خروجی‌ها افزایش پیدا کرده است.

مومنی جانشین فرمانده انتظامی کشور در بازدید از مرز مهران هم با تاکید بر این مهم گفت: موج اصلی بازگشت زائران از امروز سه‌شنبه 16 آبان آغاز می شود و برای این منظور تمهیدات ویژه ترافیکی در مرزهای کشور به ویژه در مهران اعمال خواهد شد.

وی تصریح کرد: بیش از دومیلیون ایرانی از طریق مبادی خروجی برای حضور در مراسم اربعین وارد عراق شده‌اند و بیش از ۴۰۰ هزار ایرانی هم از اول صفر تاکنون به کشور بازگشته‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی گفت: بیش از ۵۰ درصد ترددها از مرز مهران صورت گرفته و امسال با تمهیدات ویژه و بکارگیری توان و استعداد نیرویی اجازه ندادیم هیچ زائری بدون گذرنامه و ویزا از مرز مهران خارج شود چون کشور عراق بسیار بر ورود قانونی زائران تاکید داشت و ما هم باید به تعهدات خود عمل کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین