کد خبر: ۴۸۷۹۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

تغییر زمان اجرای یک نمایش،برپایی مراسم نکوداشت یک نمایشنامه‌نویس، موافقت شورای پروانه ساخت با دو فیلم‌نامه و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز : تغییر زمان اجرای یک نمایش،برپایی مراسم نکوداشت یک نمایشنامه‌نویس، موافقت شورای پروانه ساخت با دو فیلم‌نامه و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

تغییر زمان اجرای «کوکوی کبوتران حرم» در هفته‌ی پایانی

به گزارش ایسنا به نقل از رسانه این نمایش ، «کوکوی کبوتران حرم» کاری از گروه تئاتر «شیوه» به نویسندگی علیرضا نادری وکارگردانی افسانه ماهیان که با رویکردی جامعه شناسانه به بیان مسائل زنان می‌پردازد، این روزها در تماشاخانه شهرزاد میزبان علاقه مندان به تئاتر است و ضمن اعلام آخرین تمدید اجراهایش در هفته پایانی پیشرو از روز جمعه مورخ 19 آبان الی 25 آبان ماه ساعت 20:30 روی صحنه می‌رود.

برای آخرین بار این نمایش تا 25 آبان ماه تمدید شده است و بعد از این تمدید نخواهد شد.

اجرای "خر خره" بزودی

به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر درنگ(بهمن) نمایش "خرخره" به نویسندگی عباس جمالی و کارگردانی حسین ایرجی بزودی به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش "خرخره" از دو ماه گذشته در مرحله پیش تولید قرار دارد و بزودی به روی صحنه می‌رود.

نمایشنامه "خرخره" دارای سه کاراکتر اصلی می‌باشد که به زودی بازیگران ، عوامل ، زمان و مکان اجرای نمایش اعلام خواهد شد.

برپایی مراسم نکوداشت یک نمایشنامه‌نویس 

مراسم نکوداشت زنده‌یاد حسن مقدم، نمایشنامه‌نویس نوگرای ایران به همت موزه مقدم و با همکاری ایکوم ایران، دوشنبه 22 آبان از ساعت 16 تا 18، در موزه مقدم دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در یادمان حسن مقدم که با عنوان «غریبه‌ای در وطن» برگزار خواهد شد، دکتر اردشیر صالح‌پور، دکتر مسعود کوهستانی‌نژاد و اسماعیل جمشیدی به سخنرانی می‌پردازند. نمایشنامه‌خوانی و قرائت داستان از دیگر بخش‌های برنامه یادمان حسن مقدم خواهد بود. همچنین هم‌زمان با برگزاری این مراسم، نمایشگاه عکسی نیز در موزه مقدم به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

حسن مقدم به روایتی در بهمن ۱۲۷۶ و به روایتی دیگر در بهمن ۱۲۷۷ در تهران به دنیا آمد و در آبان یا آذر ۱۳۰۴ در سن ۲۷ سالگی بر اثر مرض سل در آسایشگاه لیزن درگذشت.

وی نخستین داستان خود را به سال ۱۲۹۵ در استانبول منتشر کرد. عنوان داستان هندوانه بود و در گونه فکاهی نوشته شده ‌بود. مجامع ادبی از این کتاب استقبال فراوانی کردند. از دیگر آثار مقدم می‌توان به نرگس، زن حاجی‌آقا، شاهزاده خانم تاجی و حکایت اشاره کرد. عمده شهرت مقدم البته بابت نمایش‌نامه‌های وی از جمله «جعفرخان از فرنگ آمده» است.

حضور در یادمان حسن مقدم، برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه به نشانی خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، نرسیده به خیابان ولی عصر، شماره 251، موزه مقدم دانشگاه تهران مراجعه کنند.

موافقت شورای ساخت با دو فیلم نامه

 شورای صدور پروانه ساخت با دو فیلمنامه در جلسه 14 آبان موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری؛ فیلم‌نامه‌های" بهت" به تهیه‌کنندگی محمد نشاط ،کارگردانی و نویسندگی عباس رافعی در ژانر اجتماعی و "سایه‌ی هما" به تهیه‌کنندگی محمد رضا تخت‌کشیان،کارگردانی و نویسندگی آزاد جعفریان در ژانر اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

نمایشنامه‌خوانی «آرش» در فرهنگسرای رسانه

نمایشنامه «آرش» نوشته بهرام بیضایی توسط آکادمی بازیگری «ژیوار» به کارگردانی میکائیل شهرستانی، شنبه 20 آبان در فرهنگسرای رسانه و شبکه‎های اجتماعی خوانش می‌شود.

این برنامه نمایشنامه‌خوانی با خوانش‌گری میکائیل شهرستانی و خنیاگران کاوه آهنگرانی، الکساندر آوانسیان و درسا شهرستانی اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه نمایشنامه‌خوانی که شنبه 20 آبان از ساعت 19 تا 21 در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود، می‌تواند از طریق سایت تیوال یا تماس با شماره‌های 22888782 الی 3 اقدام به رزو و تهیه بلیت کنند.

فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در ابتدای خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا واقع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین