کد خبر: ۴۸۸۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

بارزانی: قصد تقابل یا رقابت با ایران را نداریم

رئیس مستعفی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که کردها تمایلی به تقابل و یا رقابت با ایران را ندارند.
آفتاب‌‌نیوز : مسعود بارزانی، رئیس سابق اقلیم کردستان در مصاحبه با نیوزویک به ارائه دیدگاه‌های خود درباره همه‌پرسی جدایی کردستان پرداخت. وی در این مصاحبه گفت که به اعتقادش زمانبندی همه پرسی درست بود و آینده مردم کردستان را تضمین کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رودا،  بارزانی دراین باره گفت: ما معتقدیم زمانبندی مناسب بود... زیرا نیروهای عراقی که اکنون درحال اجرای سیاستهای خود برای تغییر جغرافیایی و وضعیت در مناطقی که در آن حضور دارند هستند، این برنامه و طرح را پیش از برگزاری همه پرسی در سر داشتند.

وی در ادامه گفت که اجازه آمریکا به ارتش عراق برای استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه نیروهای کرد باعث شگفتی آنها شد.

بارزانی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای عراقی با تایید آمریکا وارد کرکوک و مناطق تحت کنترل کردستان شدند یا نه گفت: بله ما معتقدیم که عملیات برای غلبه بر کرکوک با رهبری ایران و اطلاع مقامات آمریکا و بریتانیا صورت گرفت.

رئیس سابق اقلیم کردستان با بیان اینکه کردها نه قصد تقابل و نه قصد رقابت با ایران را دارند، مدعی شد: تصمیمات عراق در دستان ایران است.

وی ادامه داد که در آینده درباره همکاری اقلیم کردستان با ایران تصمیم گیری خواهد شد.

بارزانی با استقبال از مذاکره با مقامات بغداد نیز گفت: سیاست ما تلاش برای مذاکره و روش‌های صلح‌آمیز و دوری از تنش با عراق است. اگر جامعه بین‌الملل و ائتلاف به راستی قصد جلوگیری از بروز یک درگیری نظامی را داشته باشند قادر به انجام آن هستند. اما در صورت بروز درگیری این به معنای صدور چراغ سبز از سوی آنها(ائتلاف و جامعه بین الملل) است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین