کد خبر: ۴۸۸۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

جلسه سرنوشت‌ساز در ریاض

رأی الیوم با اشاره به گمانه زنی های گوناگون از احتمال برگزاری مراسمی خبر داد که طی آن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی جانشین سلمان پدر خود خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت: سعودی ها و همه کشورهای منطقه منتظر برگزاری مراسمی هستند که تصمیمات بسیار خطرناک و مهم در آن گرفته خواهد شد و به احتمال زیاد شاه عربستان امشب آن را اعلام خواهد کرد. مقدمات این مراسم توسط رسانه های نزدیک به حکومت سعودی در پایگاه شبکه اجتماعی توییتر فراهم شده است.

بارزترین و مهمترین پیش بینی ها در شبکه های اجتماعی درباره احتمال کناره گیری شاه عربستان از قدرت به نفع پسرش محمد بن سلمان است ضمن آنکه پیش بینی های دیگری درباره دخالت نظامی در قطر یا لبنان نیز وجود دارد که احتمال آنها ضعیف است.

در همین ارتباط روز گذشته شبکه العربیه بعد از چند ساعت، توییتی را که درباره این مراسم در پایگاه شبکه اجتماعی توییتر گذاشته بود حذف کرد. مضمون توییت این بود: «فوری، چند ساعت دیگر محمد بن سلمان شاه عربستان سعودی خواهد شد ...جزئیات این خبر کمی بعد منتشر خواهد شد».

شبکه العربیه که مورد حمایت سعودی ها و بازتاب دهنده سیاست های آنان است توییت خود را پاک کرد و ظاهرا مجبور به حذف آن شده است که این مسئله باعث ایجاد سوال در میان کاربران سعودی توییتر درباره واقعیت این ماجرا شده است. زیرا امکان ندارد العربیه خبری را با این حجم از اهمیت به مدت چند ساعت منتشر کند و بعد آن را حذف کند.

این اقدام العربیه باعث شد برخی کاربران به تمسخر بنویسند احتمالا شبکه العربیه هم مانند شبکه قطری الجزیره هک شده است

منبع: واحد مرکزی خبر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین