کد خبر: ۴۸۸۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷

درخواست پسر جلال طالبانی از مقتدی صدر برای میانجیگری میان بغداد و اربیل

قباد طالبانی، معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق و پسر جلال طالبانی، رئیس‌جمهور فقید عراق گفت‌وگوی تلفنی‌ای را با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر انجام داد
آفتاب‌‌نیوز :
پسر جلال طالبانی از مقتدی صدر خواست برای حل اختلافات میان بغداد و اربیل به میانجی‌گری بپردازد.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، قباد طالبانی، معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق و پسر جلال طالبانی، رئیس‌جمهور فقید عراق گفت‌وگوی تلفنی‌ای را با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر انجام داد.

وی در این گفت‌وگوی تلفنی از صدر خواست برای مذاکرات میان بغداد و اربیل و حل اختلافات‌شان با پایبندی به قانون اساسی به میانجی‌گری بپردازد.

مقتدی صدر نیز گفت، برگزاری همه پرسی از اصل و اساس اشتباه بود پس چگونه می‌تواند با وجود عدم لغو نتایج همه پرسی به قانون اساسی پایبند بود.

وی درباره موضوع بودجه نیز تاکید کرد: دولت در شرایط اقتصادی دشواری قرار دارد و مردم عراق در جنوب و مرکز وضعیت‌شان از این نظر اگر از مردم اقلیم کردستان بدتر نباشد، بهتر نیست. نباید مردم و زندگی شهروندان و ثبات معیشتی آن‌ها را وارد نزاع‌های سیاسی کرد.

روابط میان دولت فدرال و اقلیم کردستان عراق از زمان برگزاری همه‌پرسی استقلال این اقلیم دچار تنش شده است و همین مساله حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق را به اتخاذ تدابیری از جمله توقف پروازهای بین‌المللی در فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه و درخواست از اقلیم برای تحویل تمامی گذرگاه‌های زمینی واداشت.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین