کد خبر: ۴۸۸۵۲۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱

چه سنی برای عمل کاهش شماره چشم بهتر است؟

یک متخصص چشم گفت: در افراد بالای ۵۰ سال به دلیل اینکه امکان ابتلا به آب مروارید و پیر چشمی افزایش می‌یابد معمولا عمل جراحی چشم انجام نمی‌گیرد؛ چراکه شماره چشم باز می‌گردد و نیازمند عینک خواهند بود.
آفتاب‌‌نیوز :
فاتحی با اشاره به اینکه افراد برای آنکه بتوانند عمل چشم جهت کاهش شماره چشم داشته باشند باید مواردی را بررسی کنند، گفت: سن یکی از ویژگی‌های است که باید به آن توجه کنند. افرادی که حداقل ۲۰ سال سن دارند و بالاتر از آن تا حدود سن ۵۰ می‌توانند نسبت به این عمل اقدام کنند.

وی ادامه داد: در افراد بالای ۵۰ سال به دلیل اینکه امکان ابتلا به آب مروارید و پیر چشمی افزایش می‌یابد، معمولا عمل جراحی چشم انجام نمی‌گیرد چراکه شماره چشم باز می‌شود و نیازمند عینک خواهد بود.

این متخصص افزود: شماره چشم افرادی که می‌خواهند عمل چشم داشته باشند باید در حد فاصل حداکثر شماره ۷ الی ۸ و برای افراد نزدیک بین حداکثر تا شماره ۴ تا ۵ و برای افرادی که آستیگماتیک هستند حداکثر شماره ۴ تا ۵ امکان انجام عمل جراحی وجود دارد.

فاتحی گفت: باید توجه داشت کسی که مایل به عمل جراحی چشم است باید صبر کنند تا شماره چشم‌شان تا یک سال هیچ تغییر نداشته باشد و ثابت شود در این زمان با تصویربرداری از قرنیه چشم نسبت به مناسب بودن شرایط قرنیه و ضخامت آن اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به عمل اقدام می‌کنیم به طوری که قرنیه چشم نباید قوز قرنیه داشته باشد و ضخامت قرنیه باید برای عمل جراحی مناسب باشد.

وی گفت: با انجام این عمل جراحی تا ۹۰ درصد احتمال بازگشت شماره وجود ندارد و تنها در صورت اینکه فرد مطالعه بالایی داشته باشد و از گوشی همراه مرتب استفاده کند امکان بازگشت شماره چشم وجود خواهد داشت.

فاتحی افزود: افراد هنگام مطالعه باید توجه داشته باشند که کتاب از چشم در حدود ۳۰ سانتی‌متر فاصله داشته باشد و مکان مطالعه از نور کافی برخوردار باشد.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین