کد خبر: ۴۸۸۷۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹

علت ۷۰ درصد از تصادفات رانندگی عامل انسانی است

رئیس دادگستری شهرستان هریس با اشاره به آمار بالای تصادفات در کشور گفت: علت 70% از تصادفات عامل انسانی است، در صدور پروانه رانندگی، متقاضیان پروانه باید از نظر روانشناختی نیز بررسی شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
 جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان هریس با محوریت شناسایی نقاط حادثه خیز با اولویت تصادفات جاده‌ای در  دادگستری هریس برگزار شد.
در این جلسه که با حضور مسئولین ذیربط تشکیل شد، رئیس دادگستری شهرستان هریس آمار بالای تصادفات در کشور را یادآور شد و علت 70 درصد از تصادفات را عامل انسانی اعلام و ابراز داشت: در صدور پروانه رانندگی، متقاضیان پروانه باید از نظر روانشناختی نیز بررسی شوند.
شکرزاده همچنین به پیشگیریهای وضعی برای کاهش تصادفات جاده ای اشاره کرد و نصب دوربین در جاده های مواصلاتی را برای پیشگیری از تصادفات الزامی دانست.
در ادامه پس از بررسی و ملاحظه آراء و نظرات اعضای جلسه مقرّر شد فرمانداری شهرستان در خصوص اتوبان اهر– تبریز پیگیری های لازم را انجام دهد و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان با هماهنگی راهنمایی و رانندگی شهرستان و پلیس راه اهر - تبریز نسبت به نصب علائم و خط کشی جاده‌ها اقدام کند.
همچنین مقرّر شد در اثنای صدور پروانه رانندگی، راهنمایی و رانندگی شهرستان در انجام معاینات روانی متقاضیان و کنترل موتور سیکلت سواران فاقد گواهینامه، کلاه ایمنی و پلاک و ... اهتمام بیشتری داشته باشد.
میزان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین