کد خبر: ۴۸۸۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲

جزییات آمار پروازهای ایران در مهر ۹۶

فرودگاه‌های ایران در هفتمین ماه از سال جاری ۳۷ هزار و ۵۹۸ نشست و برخاست هواپیما را ثبت کردند که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایشی ۹ درصدی را نشان می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز : در کنار افزایش تعداد پروازها ارسال و پذیرش بار نیز به عدد ۴۷ میلیون گرم رسیده تا رشدی هشت درصدی را به ثبت برساند همچنین اعزام و پذیرش مسافران نیز با عبور از مرز چهار میلیون نفر رشدی شش درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، مانند گذشته در مهرماه امسال نیز فرودگاه مهرآباد فعال‌ترین فرودگاه کشور بوده و با انجام بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ پرواز و جابه‌جایی یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر پرترافیک‌ترین فرودگاه ایران را به نام خود ثبت کرده است.

پس از مهرآباد فرودگاه مشهد با انجام ۶۳۰۰ پرواز و جابه‌جایی ۸۹۸ هزار مسافر رتبه دوم را به خود اختصاص داده و فرودگاه امام خمینی (ره) با انجام ۴۹۸۹ پرواز و جابه جایی ۷۸۸ هزار مسافر سومین فرودگاه فعال کشور بوده است. همچنین این فرودگاه با جابه‌جایی بیش از ۱۴.۵ میلیون کیلوگرم بار رتبه نخست جابه جایی بار میان فرودگاه‌های ایران را داشته است.

در طول این مدت سهم پروازهای داخلی ۳۰ هزار و ۴۲۳ پرواز بوده که طی آن بیش از سه میلیون و ۶۲۴ هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند. در این بخش فرودگاه مهرآباد رتبه نخست را داشته و پس از آن فرودگاه‌های مشهد و شیراز قرار گرفتند.

در حوزه پروازهای بین‌المللی نیز در طول این مدت ۷۱۷۵ پرواز با بیش از یک میلیون مسافر به ثبت رسیده که در این حوزه نیز فرودگاه امام خمینی (ره) با جابه‌جایی ۷۸۶ هزار مسافر رتبه نخست را داشته و پس از آن فرودگاه‌های مشهد با ۱۲۷ هزار و اصفهان با ۴۲ هزار مسافر رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین