کد خبر: ۴۸۸۹۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹

پایان مهلت مدیرعاملی افتخاری و طاهری در استقلال و پرسپولیس

طبق قانون ممنوعیت بکارگیری مدیران بازنشسته که از 20 آبان اجرایی می‌شود، مهلت مدیرعاملی افتخاری و طاهری در پرسپولیس نیز امروز به پایان می‌رسد و وزیر ورزش و جوانان باید در این زمینه تصمیم گیری کند.
آفتاب‌‌نیوز :
طبق اعلام قاضی ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تاریخ ۲۰ آبان ماه امسال قانون منع بکارگیری بازنشستگان قطعیت پیدا کرده و هرکس آن را نقض کند و نادیده بگیرد و بکار گرفته شود و یا بکار گیرد با مجازات انفصال روبرو می‌شود.

موضوعی که اکنون در خصوص دو مدیرعامل استقلال و پرسپولیس نیز مورد اشاره است و طبق همین اعلام مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز با توجه به بازنشسته بودن مهلت‌شان برای مدیرعاملی سرخابی به پایان می‌رسد.

در این رابطه اما گفته می‌شد علی اکبر طاهری به واسطه برخورداری از مزیت ایثارگری می‌تواند این سمت را حفظ کند که البته جمشید انصاری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با توضیحاتی همراه شده است: در قانون موجود که در سال ۱۳۹۵ به تصویب رسیده است، اعلام‌شده که استفاده از بازنشستگان برای تصدی مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آن‌ها و همچنین ایثارگران و کارکنان نیروهای مسلح بلامانع هست و این موضوع برخی ابهامات را به وجود آورده بود.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در بخش دیگری از توضیحات خود در مورد منع بکارگیری بازنشستگان گفته است: ابهام دیگر این بود که آیا بازنشستگان نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات را می توان برای تصدی مشاغل در تمامی دستگاه ها استفاده کرد و یا صرفاً در دستگاه های متبوع خود می‌توانند شاغل شوند، که مجلس شورای اسلامی با این مورد نیز موافقت نکرد و نظر تفسیری مجلس این بود که هرکدام از بازنشستگان تنها می توانند در دستگاه های مربوط به خودشان مشغول به فعالیت شوند.

اکنون با اتمام مهلت بکارگیری بازنشستگان در تاریخ 20 آبان (امروز) باید دید وزارت ورزش و جوانان چه تصمیمی در این خصوص خواهد گرفت و سرنوشت مدیران دو تیم استقلال و پرسپولیس چه خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین