کد خبر: ۴۸۸۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱

رویترز: ایران درخواست مکرون برای گفت‌وگو درباره برنامه موشکی‌اش را رد کرد

رویترز گزارش داد: ایران درخواست رییس‌جمهور فرانسه برای گفت‌وگو درباره برنامه موشکی بالستیک تهران را رد کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
ایران روز یک‌شنبه درخواست امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه برای گفت‌وگو درباره موشک‌های بالستیک تهران را رد کرده و گفته است که این موضوع ارتباطی به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ندارد.

مکرون روز پنج‌شنبه در جریان سفرش به دبی گفت که برنامه موشکی بالستیک ایران نگران‌کننده است و باید مذاکرات درباره موشک‌های این کشور آغاز شود.

اما بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هرگونه احتمال مذاکره درباره موشک‌ها را رد کرد و گفت: فرانسه از موضع محکم ما در خصوص توان دفاعی ایران که قابل مذاکره نیست مطلع است. ما به مقامات فرانسوی بارها گفته‌ایم که توافق هسته‌ای قابل مذاکره مجدد نیست و مسائل دیگر نباید به آن اضافه شوند.

به گزارش رویترز، رییس‌جمهور فرانسه پس از آن این اظهارات را درباره برنامه موشکی ایران مطرح کرد که مقامات سعودی و آمریکایی مدعی‌اند مسوولیت حمله موشکی حوثی‌های یمن به ریاض پایتخت عربستان، متوجه ایران است.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همواره تاکید می‌کنند که برنامه موشکی این کشور تنها برای دفاع در برابر تهدیدات است.

امیر حاتمی، وزیر دفاع کشورمان در این زمینه گفته است: دشمن از هر فرصتی برای اتهام زنی علیه ایران استفاده می‌کند و قطعا ما این مساله را رد می‌کنیم. بنا نیست هر اتفاقی در منطقه رخ می‌دهد، ایران را متهم می‌کنند البته این موارد از دشمن بعید نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، همچنین سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به این ادعاها تاکید کرده است: ما امکان انتقال موشک به آنجا(یمن) را نداریم و موشک‌ها برای خودشان است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین