کد خبر: ۴۸۹۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۹

دفاع دو وزیر انگلیسی از بوریس جانسون در رابطه با پرونده نازنین زاغری

دو وزیر کابینه انگلیس با حمایت از اظهارات وزیر امور خارجه این کشور درباره نازنین زاغری تاکید کردند: بوریس جانسون در دفاع از فعالیت خانم زاغری در ایران کاملا برحق بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
وزیر محیط زیست انگلیس و دیوید داویس، وزیر برگزیت از اظهارات اخیر بوریس جانسون، وزیر امور خارجه این کشور درباره نازنین زاغری پشتیبانی کردند.

بوریس جانسون دو هفته پیش در نشست کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس گفته بود که نازنین زاغری، شهروند دو تابعیتی ایرانی ـ بریتانیایی زندانی در ایران، در جریان سفرش به ایران مشغول آموزش روزنامه‌نگاران بوده است.

بنا به گفته خانواده نازنین زاغری ـ راتکلیف و رسانه‌های انگلیسی، این اظهارات جانسون می‌تواند اتهامات وی را سنگین‌تر و پرونده‌اش را با مشکل مواجه کند.

وزیر محیط زیست انگلیس مدعی شد: هیچ دلیل، عذر و توجیهی برای دستگیری خانم زاغری وجود ندارد و او باید فوری آزاد شود. به جای تمرکز روی جانسون، بر ایران مترکز شوید، چراکه باید به ایران گفت که باید این شهروند بریتانیایی را آزاد کنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه بی‌بی‌سی، وی در ادامه ادعاهای خود گفت که نمی‌داند چرا خانم زاغری به ایران سفر کرده بود.

ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری چند روز پیش، از بوریس جانسون خواست تا اظهاراتش درباره اتهام‌های زاغری را پس بگیرد. وی معتقد است که سخنان وزیر امور خارجه می‌تواند به سنگین‌تر شدن پرونده و طولانی‌تر شدن حبس همسرش منجر شود.

بوریس جانسون در بیانیه‌ای که پنج‌شنبه در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد از این که امکان دارد سخنانش در کمیته روابط خارجی وضعیت خانم زاغری را بدتر کند، ابراز تأسف کرد و مدعی شد که این شهروند دو تابعیتی تنها برای گذراندن تعطیلات به ایران سفر کرده بود.

نازنین زاغری ـ راتکلیف، کارمند بنیاد خیریه تامسون رویترز است که در آخرین  سفر خود به ایران در فروردین 1395 به دلیل اتهامات امنیتی بازداشت و سپس به پنج سال حبس محکوم شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین