کد خبر: ۴۸۹۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳

انتقاد روسای سابق اطلاعاتی آمریکا از ترامپ

مقام‌های سابق ارشد اطلاعاتی آمریکا گفتند، نگران این هستند که رئیس جمهوری این کشور توسط همتای روس خود به بازی گرفته شود.
آفتاب‌‌نیوز :
این صحبت‌ها از سوی دو تن از مقام‌های ارشد سابق اطلاعاتی آمریکا و پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت، زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دست داشتن و دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را رد کرد، حرف‌هایش را باور کرده است.

جان برنان، مدیر سابق سیا و جیمز کلاپر، مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا گفتند: ترامپ در روابط با مسکو گمراه شده و این مساله می‌تواند ناشی از ترس از پوتین یا نتیجه بررسی‌های کمیته رسیدگی به مساله دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا باشد.

کلاپر نیز گفت: خارجی‌هایی که برای ترامپ فرش قرمز پهن می‌کنند می‌توانند او را فریب دهند. من فکر می‌کنم هم روسیه و هم چین می‌توانند او را بازی دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مدیر سابق سیا نیز تاکید کرد، دونالد ترامپ باید از حمله‌اش به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا خجالت بکشد که در ژانویه به این نتیجه رسید که روسیه عملا در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دخالت کرده است.

وی افزود: بسیار متاسفم از اینکه ترامپ کهنه‌سربازان را مورد انتقاد قرار می‌دهد و نسبت به شفافیت جیمز کلاپر که ۳۵ سال خدمت کرده تردید می‌کند. به نظرم او باید از این حرف‌هایش خجالت بکشد.

 اظهار نظرها از سوی این دو مقام ارشد سابق اطلاعاتی آمریکا پس از آن صورت گرفت که ترامپ به خبرنگاران گفت، زمانی که با پوتین در مورد اتهامات دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا گفتگو کرده، رئیس جمهوری روسیه باردیگر هرگونه دخالت را رد کرده است.

ترامپ به خبرنگاران گفت: من حرف‌هایش را باور دارم. من فکر می‌کنم که رسانه‌ها با انجام تحقیقات و گزارش‌ها درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به وی(پوتین) توهین کرده‌اند.

در همین حال استیو منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در گفت: انتقادها علیه مدیریت روابط ترامپ با روسیه و چین موضوع مضحکی است. ترامپ به هیچ وجه به دنبال بازی دادن کسی نیست.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین