کد خبر: ۴۸۹۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰

امکان بروز عفونت‌های گوارشی، ریوی و آلودگی آب در مناطق آسیب دیده

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های کرمانشاه ترجیح می‌دهیم بیماران را به مناطق دیگر اعزام کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
 قاسم جان‌بابایی با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به مصدومان اعزامی به تهران گفت: این مصدومان صدمات جدی شامل شکستگی ستون فقرات، لگن و جمجمه داشتند، در روزهای اول حادثه معمولا شکستگی‌ها بیشتر است اما عوارضی مانند بیماری‌های عفونی در روزهای بعد خودشان را نشان می‌دهد.

شش هزار نفر خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده‌اند

به گزارش ایلنا،وی به اعزام ۳۰۰ تکنسین، جراح و پرستار به مناطق حادثه‌دیده اشاره کرد و اظهار داشت: تا ساعاتی دیگر ۱۲۰ بیمار به تهران منتقل می‌شوند. فردا صبح نیز تیم پزشکی دیگری به این مناطق اعزام خواهد شد. بیمارستان‌های کردستان و همدان نیز آماده پذیرش این مصدومان هستند. تاکنون شش هزار نفر خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده‌اند و هزار و ۲۷۰ نفر نیز نیاز به بستری داشته‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین ۱۳۵ بیمار که نیاز به خدمات کامل‌تری داشه‌اند نیز به تهران اعزام شده‌اند. ۱۲۰ بیمار دیگر نیز تا آخر امشب به تهران منتقل می‌شوند.

ترجیح می‌دهیم بیماران را از کرمانشاه به استان‌های دیگر منتقل کنیم

جان‌بابایی با بیان اینکه امکان بروز عفونت‌ها در مناطق حادثه‌دیده به ویژه عفونت‌های گوارشی، ریوی و آلودگی آب و مواد غذایی وجود دارد، تصریح کرد: ما در کرمانشاه مازاد بیمار داریم. در حالت معمولی نیز ظرفیت اشغال تخت در این استان صد در صد است؛ به همین دلیل ترجیح می‌دهیم بیماران را از کرمانشاه به استان‌های دیگر منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه ۴۰ اکیپ بهداشت محیطی به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های صحرایی نیز شاید تا دو ماه آینده و تا زمان تثبیت شرایط در منطقه باقی بمانند. سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند با همکاری قانون‌مند خود به تحمل عوارض روانی پس از بحران کمک کنند.

معاون وزیر بهداشت افزود: معاونت اجتماعی وزارت بهداشت نیز قرار است خیرین را برای اسکان همراهان، مصدومان اعزام شده به تهران و همچنین بازگشت و تامین مالی آنها بسیج کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین