کد خبر: ۴۸۹۴۸۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

پالایشگاه گاز ایلام به مدار بازگشت/ صادرات گاز ایران به عراق بی‌وقفه ادامه دارد

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: پس از کسب اطلاع از شرایط ایمن در پالایشگاه گاز ایلام، این پالایشگاه به مدار برگشت و فعالیتش را از سر گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
سخنگوی شرکت ملی گاز، پس از پایان جلسه کمیته بحران که با حضور حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز و سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، اعضای کمیته بحران کرمانشاه و دیگر کارشناسان مربوطه برگزار شد گفت: در این جلسه تصمیم‌های کامل برای چگونگی انجام عملیات در بخش‌های آسیب دیده کرمانشاه اتخاذ شده است.

وی افزود خوشبختانه با اقدام‌های انجام شده از سوی همکاران شرکت گاز استانی هم اکنون گاز وارد شبکه گازرسانی شده و تا پشت علمک رسیده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز تصریح کرد: بلافاصله پس از آن‌که گاز منازل و ساختمان‌ها قطع شد، همکاران شرکت ملی گاز به بررسی نشت یابی در مسیر گازرسانی پرداختند.

وی ادامه داد: مردم باید در منازل خود حضور یابند که وصل نهایی گاز آنان نیز بستگی به تایید سازمان نظام مهندسی داردکه البته بخش زیادی از عملیات نشت‌یابی در مسیر گازرسانی انجام شده است.

بوجارزاده ادامه داد: سرپل ذهاب، قصرشیرین، جوانرود و ثلاث باباجانی از جمله شهرهایی بودند که خسارت زیادی را متحمل شدند و در پی آن گاز منازل و ساختمان‌های این شهرها قطع شده، اکنون در سرپل ذهاب پس از آن که نشت یابی کامل گاز انجام شد، گاز وارد شبکه شده است.

وی با اشاره به اینکه در سرپل ذهاب بسیاری از علمک ها بسته‌ هستند، ادامه داد: این علمک‌ها باید اصلاح و تعمیر شوند، به این منظور فردا از مناطق لرستان، اصفهان، ایلام، کردستان، همدان و استان مرکزی تیم‌های عملیاتی وارد کرمانشاه می‌شوند تا به همکاران شرکت گاز برای انجام تعمیرات کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت مجید بوجارزاده، همچنین بوجار زاده از وصل شدن گاز پالایشگاه ایلام خبر داد و گفت: پس از آن‌که از سلامت و امنیت گاز در شبکه و همچنین نبود مشکل در پالایشگاه ایلام مطمئن شدیم، گاز این پالایشگاه از حدود ساعت 6 عصر دوباره وصل شد و این پالایشگاه بدون هیچ مشکلی به روند عادی فعالیت خود ادامه می‌دهد.

سخنگوی شرکت ملی گاز در خصوص صادرات گاز ایران به عراق در شرایط وقوع زلزله در مرزهای غربی کشور گفت: با وجود وقوع زلزله در شب گذشته، تاسیسات شرکت گاز در مناطق غرب کشور از سلامت و امنیت کافی برخوردار بوده و صادرات گاز به بغداد با حجم 14 میلیون مترمکعب در روز طبق روال عادی ادامه دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین