کد خبر: ۴۸۹۴۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

درخواست برنی سندرز از ترامپ برای کمک به زلزله‌زدگان ایران

هفته نامه «نیوزویک» گزارش داد: «برنی سندرز» سناتور دمکرات ایالت ورمونت از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواسته است سیاست های سختگیرانه خود را کنار گذاشته و به دنبال مرگبارترین زلزله سال در ایران در روز یکشنبه، به این کشور پیشنهاد کمک کند.
آفتاب‌‌نیوز :
این هفته نامه آمریکایی درگزارش روز دوشنبه خود به گزارش سی ان ان در باره زلزله در ایران اشاره کرد و افزود: باتوجه به رسیدن شمار تلفات زلزله در ایران به 452 نفر و مصدوم شدن هزاران نفر دیگر، این قانونگذار با نفوذ سوسیال دمکرات آمریکایی روز دوشنبه از دولت کنونی آمریکا خواست از تلاش ها برای کمک به ایران همان طوری که «جورج بوش» و «باراک اوباما» رئیسان جمهوری پیشین آمریکا انجام داده اند، حمایت کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، سندرز در توئیتی با اشاره به هولناک بودن زلزله ایران و ابراز همدردی با قربانیان این حادثه نوشت: «فکر من با قربانیان، عزیزان آنها و جماعتی است که با این فاجعه دست و پنجه نرم کنند. من امیدوارم و انتظار دارم که آمریکا به تلاش های امدادی در این کشور کمک کند همان طور که ما در سالهای 2003 و 2012 انجام دادیم. در شرایط تنش فزاینده بین دو کشور چنین اقدامی مهم و دوستانه خواهد بود.»

این هفته نامه آمریکایی نوشت: سندرز که در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته توانست نامزدی حزب دمکرات را کسب کند، از منتقدان آشکار سیاست های دولت ترامپ در داخل و خارج، از جمله مخالفت رهبر جمهوری خواهان با برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) (برجام) است. توافق تاریخی که در سال 2015 بین آمریکا، ایران و قدرت های جهان امضا شد میلیاردها دلار از دارایی های مسدود شده ایران تحت تحریم ها را آزاد کرد و به ازای آن ازتهران خواست برنامه هسته ای اش را محدود کند.

نیوزویک در ادامه به گزارش تارنمای هیل ارگان کنگره آمریکا استناد کرد و نوشت: «چند روز بعد از این که ترامپ شهریور ماه گذشته در سخنرانی شدیدالحنش در مجمع عمومی سازمان ملل متح متحد توافق هسته ای ایران را «بدترین و یکجانبه ترین معامله ای که آمریکا تاکنون وارد آن شده است» توصیف کرد، سندرز از قانونگذاران و شهروندان آمریکایی خواست تا از این توافق حمایت کنند. 

وی تمایل دولت آمریکا برای خروج از این توافق را «اشتباهی جدی» توصیف کرد که توسط «یک رئیس جمهوری بی محابا و کنگره ای غیر مسئول» انجام خواهد گرفت. 

نیوزویک افزود: نگرانی سندرز درباره مشکل ترامپ در جدا کردن بحث مسائل سیاسی از مسائل انسان دوستانه ظاهرا ناشی از واکنش جنجال برانگیز دولت آمریکا در دو حمله گروه ترویستی داعش به تهران در ژوئن (تیر) گذشته است. پس از کشته شدن 17 نفر درحمله داعش به ساختمان (اداری) مجلس و حرم ایت الله «روح الله خمینی» (ره) ترامپ باوجود مشارکت ایران و آمریکا در جنگ با داعش در عراق وسوریه دولت ایران را مقصر دانست.

وی دربیانیه ای که 7ژوئن (17 خرداد) منتشر کرد گفت: ما برای قربانیان بی گناه حملات تروریستی در ایران سوگواری و برای آنها دعا می کنیم که در چنین شرایط پرچالشی بسر می برند. ما تاکید داریم که کشورهای حامی تروریسم خود قربانی شرارتی می شوند که گسترش می دهند.»

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران درپاسخ بیانیه کاخ سفید را «نفرت انگیز» خواند و سیاست های آمریکا را در ایجاد زمینه مناسبی برای ظهور داعش در خاورمیانه مقصر دانست.

به گزارش ایرنا، شمار کشته ها ومصدومان براساس اعلام مسئولان تا صبح سه شنبه در استان کرمانشاه 423 کشته و 7156 مصدوم است.

زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
0
درود بر شما
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین