کد خبر: ۴۸۹۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

برای خلاصی از کلسترول بالا چه کنیم؟

وقتی که اصلاح رژیم غذایی، ورزش و دارو نمی‌توانند آنطور که باید به فرد کمک کنند، وقتی که کلسترول بد خون به شدت بالا است یا وقتی که بدن قادر به تحمل داروھای مصرفی نباشد، می‌توان از این روش ھا نیز کمک گرفت. اما قبل از ھر گونه اقدامی با پزشک خود مشورت کنید.
آفتاب‌‌نیوز :
عصاره پیاز: تحقیقات نشان می دھند که پیاز ھم بر کاھش LDL و ھم بر کاھش قند خون اثر می‌گذارد.
ملین ھا: کاربرد ملین ھا فقط در به کار انداختن شکم نیست بلکه می‌توانند به کاھش کلسترول خون نیز کمک کنند. اما به شرطی که به درستی مصرف شوند. فیبر محلول موجود در ملین ھایی مثل متاموسیل از جذب کلسترول به داخل خون جلوگیری می‌کند. متاموسیل فقط مانع از جذب کلسترول موجود در غذا می‌شود ولی کاری به کلسترولی که خود بدن تولید می‌کند، ندارد.
پکتین: رگه ھای سفید رنگی که در پوست پرتقال وجود دارند، پکتین نام دارند. پکتین نوعی فیبر است که می‌تواند کلسترول LDL رو به میزان 7 تا 10 درصد کاھش بدھد. پکتین نیز مانند فیتواسترول و متاموسیل عمل می‌کند و با چسبیدن به کلسترول موجود در غذا، از جذب آن در بدن جلوگیری می‌کند. خوشبختانه پکتین در سیب نیز که طعم خوشمزه‌تری نسبت به پوست پرتقال دارد، یافت می‌شود.
 خواب: متابولیسم کلسترول در شب اتفاق می افتد. به ھمین دلیل، اکثر داروھای کاھنده کلسترول را برای زمان قبل از خواب تجویز می‌کنند. نداشتن خواب کافی و یا بیش از حد خوابیدن، ھر دو در متابولیسم چربی و قندی که در طولروز خورده شده‌اند، تداخل ایجاد می‌کنند. خواب کافی به طریق دیگری ھم به کاھش کلسترول کمک می‌کند. به این ترتیب که با خواب کافی، انرژی کافی ھم برای انجام فعالیت و ورزش خواھیم داشت و ذھن ما ھم برای انتخاب غذاھای سالم، بھتر کار می‌کند.
انگور فرنگی: مقدار ویتامین C انگور فرنگی، دو برابر مقدار این ویتامین در پرتقال است و آن را به یک ماده غذایی مبارز بر علیه کلسترول تبدیل می‌کند. این آنتی اکسیدان قوی به سیستم قلبی _ عروقی بدن کمک می‌کند.
ریشه شیرین بیان: ریشه شیرین بیان ھم باعث کاھش کلسترول LDL می‌شود و ھم از ساخته شدن چربی ممانعت می‌کند.
منبع: سلامانه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین