کد خبر: ۴۸۹۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

در نشست امیر قطر با اردوغان چه گذشت؟

پس از سومین دوره نشست‌های کمیته عالی استراتژیک میان قطر و ترکیه که با حضور امیر قطر و رئیس جمهوری ترکیه برگزار شد، دوحه و آنکارا چندین توافقنامه همکاری در زمینه‌های مختلف امضاء کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر،‌ خاطرنشان کرد که نشست‌های پیشین میان قطر و ترکیه مهم بود و اهداف خود را محقق ساخت و توافق‌هایی که میان دو طرف امضا شده است،  با هدف همکاری بیشتر در راستای روابط مستحکم میان دو طرف است.

امیر قطر با بیان اینکه دو کشور قویا خواهان توسعه روابط تاریخی بین خود هستند، موضع ترکیه را نسبت به محاصره اعمال شده توسط برخی از کشورهای عربی علیه قطر ستود.

در همین حال اردوغان  با بیان اینکه در دیدار با امیر قطر به بررسی روابط اقتصادی و تجاری میان دو طرف پرداخت، تاکید کرد: ترکیه به حمایت خود از قطر در زمینه‌های مختلف بویژه در زمینه‌های صنعتی و نظامی ادامه می‌دهد. من اطمینان دارم که سومین دور از نشست‌های کمیته عالی استراتژیک به تقویت همکاری میان دو کشور منجر شود.

رئیس جمهوری ترکیه از امیر قطر دعوت کرد دور چهارم نشست کمیته عالی استراتژیک را سال آینده میلادی در ترکیه برگزار کند.

اردوغان در جریان سفر خود به قطر به پایگاه نظامی ترکیه در قطر نیز رفت تا از آمادگی نیروهای ترکیه‌ای و همکاری مشترک میان آن‌ها با نیروهای قطری مطلع شود.

در همین حال اردوغان اعلام کرد که متعهد است به حمایت نظامی کشورش از قطر ادامه دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه الجزیره،اردوغان همچنین گفت که بخش خصوصی در ترکیه آماده است به قطر در پروژه‌های خود که به ارزش میلیاردها دلار در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ می‌رسد، کمک کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین