کد خبر: ۴۸۹۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷

بارش مهر پیش از بارش باران در مناطق زلزله‌زده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از ارسال 500 تخته چادر، 6000 پتو به مناطق زلزله غرب کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر حسن شکرالهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: روز گذشته این کمک‌ها طی یک محموله راهی مناطق غرب کشور بارش مهر پیش از بارش باران در مناطق زلزله‌زدهشد.

وی ادامه داد: امروز نیز یک محموله دیگر از کمک‌های مردمی این استان به شهرهای زلزله‌زده استان کرمانشاه ارسال می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از ارسال بیش از 7000 بسته آب معدنی به استان کرمانشاه خبر داد و افزود: علاوه بر این مقادیر زیادی مواد غذایی، کنسروجات، البسه گرم و... برای زلزله زدگان استان کرمانشاه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری و ارسال کمک های مردمی در قانون به هلال‌احمر واگذار شده از مردم خواست از دادن کمک‌های خود به افراد و گروه‌های غیرمسئول خوداری کنند.

شکرالهی در پاسخ به پرسشی در خصوص جمع‌آوری کمک‌های نقدی نیز به خبرنگار ایسنا گفت: تاکنون بالغ بر 600 میلیون ریال کمک نقدی توسط مردم استان سمنان انجام شده است.

وی از ایجاد34 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان در این استان خبر داد . افزود: مردم استان می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به این پایگاه‌ها تحویل دهند.

هلال‌احمر مسئول قانونی جمع‌آوری کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان

استاندار سمنان با بیان اینکه جمع‌آوری کمک‌های مردمی براساس قانون به هلال‌احمر واگذار شده است، گفت: برای تسریع در جمع‌آوری کمک‌ها دو دستگاه کمیته امداد و بهزیستی استان نیز هلال‌احمر را در این امر یاری می‌کنند.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: وظیفه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی به عهده هلال‌احمر است و دو دستگاه کمیته امداد و بهزیستی استان نیز موظف شدند در این امر مشارکت کنن.

وی با اشاره به مشاهده مواردی از سوءاستفاده افراد از احساسات مردم از عموم مردم استان خواست تحت هیچ عنوان کمک‌های خود را به افراد ناشناس و غیررسمی ندهند.

استاندار با بیان اینکه تجمیع جمع‌آوری‌ها ذیل یک دستگاه این اطمینان را به مردم می‌دهد که کمک‌ها به دست زلزله‌زده‌ها می‌رسد گفت: مردم تنها به اخبار و شماره‌هایی که از سوی رسانه‌های رسمی و صداوسیما اعلام می‌شود توجه کنند.

شماره حساب 99999 مطمئن‌ترین راه برای واریز کمک‌های نقدی

خباز شماره حساب 99999 را مطمئن‌ترین شماره حساب برای واریز کمک‌های نقدی در سراسر کشور برشمرد و گفت: انتظار می‌رود که مردم کمک‌های نقدی را به این حساب واریز کنند.

مردم در کمک‌های نوع‌دوستانه پیشتاز بودند

دکترقنبری معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان نیز در جلسه هماهنگی نحوه جمع آوری هدایت و انتقال کمک‌های نقدی وغیر نقدی مردم به زلزله زد گان مناطق غربی کشور براطلاع رسانی مناسب و جلب اعتمادعمومی مردم در راستای گسترش مشارکت مردمی تاکیدکرد. 

وی با اشاره به برخی نیازهای فوری زلزله‌زدگان گفت: مردم جدا از کمک‌های نقدی کمک‌های دیگر خود از جمله وسائل گرم‌کننده، چادر و پتو و...را به پایگاه‌های هلال‌احمر تحویل دهند.

معاون استاندار سمنان با تقدیر از همکاری و مشارکت خوب مردم در کمک به زلزله‌زدگان گفت: مردم ما همواره در امور خیریه و کمک‌های نوع‌دوستانه پیشتاز بودند.

آمادگی یگان حفاظت میراث فرهنگی سمنان برای حفاظت از ابنیه تاریخی مناطق زلزله‌زده

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان ازآمادگی میراث فرهنگی استان سمنان برای حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی مناطق زلزله‌زده خبر داد.

حسین خواجه بیدختی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: فرماندهی و پرسنل یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان برای حضور در مناطق زلزله زده غرب کشوربه منظور  صیانت و حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی این منطقه اعلام آمادگی کردند لذا در صورت نیاز این نیروها به منطقه اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به لزوم حفاظت از میراث و فرهنگی و ابنیه تاریخی خاطرنشان کرد: ابنیه تاریخی سرمایه و میراث مشترک ایرانیان است و حفاظت از آنها امری ضروری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان استان کرمانشاه را استانی تاریخی با ابنیه متعدد دانست و گفت: با توجه به مشکلات موجود و همچنین مشکلات امنیتی و احتمال کمبود نیروی انسانی این آمادگی وجود دارد که برای حفاظت بهتر از این آثار بخشی از نیروهای یگان استان به منطقه اعزام شوند.

واگذاری کار امدادرسانی پنج روستای زلزله‌زده سرپل‌ذهاب به بسیج سمنان

جانشین سپاه قائم استان سمنان از واگذاری کار خدمات‌رسانی و بازسازی پنج روستای زلزله‌زده سرپل‌ذهاب به مجموعه بسیج این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ منصور شوقانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گام اول کار خدمات‌رسانی به زلزله‌زده‌ها و در گام دوم بازسازی این روستاها به بسیج استان سمنان واگذار شده است.

وی از اعزام یک گروه جهادی 10 نفره به منطقه از امروز 25 آبان‌ماه به این روستاها خبر داد و افزود: پیش از این نیز یک گروه پنج نفره به منطقه اعزام شده و بررسی‌های لازم را نسز انجام داده است.

جانشین سپاه قائم استان سمنان از آغاز کار امدادرسانی از سوی بسیج استان سمنان در این روستاهای زلزله‌زده خبر داد و تصریح کرد: این پنج روستا در دهستان پشت تنگ سرپل‌ذهاب هستند که روستاهایی همچون الیاس احمد،جنان، تسنگ ،نیوزل و...را دربرمی گیرد.

وی با بیان اینکه اولویت ما در روزهای اول تامین نیازهای اولیه این روستاها است از ایجاد پایگاه‌های جمع‌آوری کمک های مردمی در مساجد و پایگاه‌های مقاومت خبر داد و گفت: پتو، البسه گرم، وسایل گرمایشی و چراغ‌های والور، مواد شوینده و مواد بهداشتی، موادغذایی کنسروجات و حبوبات و...از جمله نیازهای مردم زلزله‌زده در این مناطق است.

سرهنگ شوقانی با بیان اینکه تاکنون بخشی از نیازمندی‌ها از سوی پایگاه‌ها جمع‌آوری شده تصریح کرد: ارسال و توزیع به موقع این نیازها اهمیت بالایی دارد و تلاش ما بر این است که این کمک‌ها در اسرع‌وقت توزیع شود.

وی از اعزام یک گروه جهادی دیگر به این روستاها خبر داد و افزود: دو گروه جهادی دیگر نیز از سوی بسیج دانشجویی و بسیج طلاب طی روزهای آینده به این روستاها اعزام می‌شوند.

جانشین سپاه قائم استان سمنان همچنین از همکاری و مشارکت بسیج دانش‌آموزی در این روستاها خبر داد و یادآور شد: این بسیج نیز قرار است در روزهای آتی 120 نیرو به منطقه اعزام کند.

به گزارش ایسنا، همچنین صبح امروز یک محموله از کمک‌های بهزیستی استان سمنان برای توزیع در مناطق زلزله‌زده راهی این استان غرب کشور شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین