کد خبر: ۴۸۹۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

وزیر خارجه آلمان: در خصوص ماجراجویی های عربستان سکوت نخواهیم کرد

زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان در دیدار با جبران باسیل وزیر خارجه لبنان در برلین، با انتقاد از سیاست های عربستان،، گفت: در چند ماه گذشته روح ماجراجویی در رهبری عربستان سعودی گسترش یافته و ما در خصوص این مساله سکوت نخواهیم کر
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه فرا منطقه ای القدس العربی، زیگمار گابریل شامگاه پنجشنبه به وقت محلی افزود: هیچکس نمی تواند سعد الحریری نخست وزیر لبنان و خانواده اش را از سفر به فرانسه باز دارد.
وی گفت: شیوه رفتاری که عربستان پس از بحران انسانی و جنگ در یمن و پس از درگیری با قطر در پیش گرفته، با لبنان به اوج خود رسیده است.

وزیر خارجه آلمان با انتقاد از نحوه برخورد عربستان سعودی با سعد الحریری آن را نا متعارف خواند.
از سوی دیگر، جبران باسیل وزیر خارجه لبنان نیز گفت: نباید برای سفر سعد الحریری مانعی وجود داشته باشد.

شامگاه چهارشنبه کاخ الیزه به نقل از 'امانوئل مکرون' رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که 'سعد الحریری' نخست وزیر لبنان قرار است به همراه خانواده خود ریاض را به مقصد پاریس ترک کند.
باسیل هشدار داد که تنش سیاسی ناشی از بحران با عربستان می تواند پیامدهایی برای اروپا داشته باشد، از جمله موج مهاجرت ها به اروپا را در پی خواهد داشت.

وزیر خارجه لبنان اضافه کرد: این مساله می تواند باعث ایجاد شرایط بی ثبات کننده ای مانند آنچه که در سوریه روی داد شود و تاثیر مستقیمی بر آلمان و اروپا خواهد گذاشت.

الحریری روز شنبه 13 آبان در اقدامی نامتعارف و غافلگیرکننده در عربستان از مقام خود استعفا کرد. متن بیانیه استعفای وی از طریق شبکه خبری سعودی العربیه قرائت شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین