کد خبر: ۴۸۹۹۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲

نگرانی سناتورهای آمریکا از بی‌اهمیت شدن وزارت خارجه ایالات متحده

۲ تَن از سناتورهای آمریکا در نامه‌ای سرگشاده به وزیر امور خارجه کشورشان، به شرح نارسایی‌ها در این وزارتخانه پرداخته‌ و از بی اهمیت شدن آن ابراز نگرانی کره اند.
آفتاب‌‌نیوز :
در نامه سرگشاده ۲ تن از سناتورهای آمریکا به رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه ایالات متحده، از جمله آمده است که وزارت امور خارجه آمریکا به تدریج اهمیت خود را از دست می‌دهد. این ۲ سناتور اعلام کرده‌اند که وزارت خارجه آمریکا از کمبود پرسنل رنج می‌برد و همین موضوع می‌تواند بر رهبری آمریکا در جهان تاثیر گذارد.

این نامه سرگشاده را جان مک کین، سناتور کنونی ایالت آریزونا و عضو حزب جمهوریخواه آمریکا، به همراه «جین شاهین» سناتور ایالت نیوهمپشایر و عضو حزب دموکرات آمریکا، نوشته است.

این ۲ در نامه سرگشاده خود همچنین به این موضوع انتقاد کرده‌اند که از ماه ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۱۷) تا کنون در وزارت امور خارجه آمریکا کسی استخدام نشده و گفته‌اند که همین نکته می‌تواند در کوتاه مدت به مشکلات پرسنلی در این وزراتخانه بیانجامد. آنها از وزارت خارجه خواستار تصحیح وضعیت کنونی شده‌اند.

مک کین و شاهین نوشته‌اند که علاوه بر توقف روند استخدام افراد جدید در وزارت امور خارجه کشورشان، کارکنان کنونی نیز مدت‌هاست هیچ ترفیعی نداشته‌اند.

آنها اعلام کرده‌اند که کم‌کاری‌های موجود را آگاهانه ارزیابی می‌کنند.

این دو سناتور آمریا همچنین اعلام کرده‌اند که وزارت خارجه آمریکا  از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به جهانیان از خود تصویری ناهمگون نشان داده و این موضوع به خاطر نبود اخلاق کاری در میان بعضی از کارکنان این وزارتخانه است.

به گزارش  مهر به نقل از دویچه وله، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در این رابطه اتهامات دو سناتور را رد کرده و نوشته است که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، از آغاز فعالیت خود در نظر داشته ساختار این وزارتخانه را تغییر دهد و نظم جدیدی در آن بوجود آورد.

در ماه‌های گذشته شایعات فراوانی مبنی بر استعفای تیلرسون از پست ریاست وزارت امور خارجه آمریکا بر سر زبان‌ها افتاده و کارشناسان رابطه ترامپ با وزیر خارجه‌اش را تنش‌زا ارزیابی می‌کنند.
منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین