کد خبر: ۴۹۱۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱

عکاسی در ثبت‌احوال ممنوع شد+واکنش ثبت‌احوال

رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران گفت: بر اساس حکم دیوان عدالت اداری عکسبرداری برای کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان دولت و ثبت احوال غیر مجاز است.
آفتاب‌‌نیوز :
منوچهر باستانی موغاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در گذشته برای مدتی شاهد بودیم که برای صدور کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان دولت و ثبت احوال عکس گرفته می‌شد.

به گزاررش آفتاب‌نیوز، وی ادامه داد: با توجه به اینکه در موارد متعدد افراد فاقد تخصص کافی در این زمینه بودند، از سوی مردم گلایه های متعددی صورت گرفت و بر همین اساس انجام تخصصی کار از خواسته های اصلی و اساسی ما بود.

باستانی گفت: حال قرار شده که عکس‌های کارت ملی در عکاسی ها گرفته شود.

واکنش سازمان ثبت احوال به "ممنوعیت عکسبرداری برای کارت ملی در دفاتر پست و پیشخوان دولت"

سخنگوی سازمان ثبت احوال به اظهاراتی مبنی بر ممنوعیت عکسبرداری برای کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان دولت و ثبت احوال، پاسخ داد.

سیف الله ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عکس‌هایی که برای کارت ملی هوشمند استفاده می‌شود در دفاتر پست و پیشخوان گرفته شده و ثبت احوال در این زمینه ذی‌النفع نیست، اظهار کرد: برای ثبت احوال اینکه عکس از کجا گرفته شود، فرقی نمی‌کند، ولی عکس باید در سیستم نرم‌افزاری این سازمان تایید شود.

وی ادامه داد: اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران طی حکمی دستور توقف عکسبرداری در دفاتر پست و پیشخوان دولت را گرفته است که این حکم باید در کمیته فنی ثبت احوال بررسی و قابلیت اجرایی آن مشخص شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین