کد خبر: ۴۹۱۴۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵

موبایل جنایتکار مدرن/از هر چهار تصادف یکی به‌خاطر موبایل

رئیس بخش فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عدم توجه به دلیل استفاده از تلفن همراه را یکی از دلایل مهم بروز تصادفات دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
 رضا وفایی‌نژاد در یادواره قربانیان حوادث ترافیکی که در بیمارستان امدادی شهید کامیاب برگزار شد، عنوان کرد: تصادف مقوله‌ای چندارگانی است که سازمان بهداشت جهانی در گزارش سال 2015 خود سهم عمده آن را مربوط به خود مردم دانسته است.

وی ادامه داد: کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل می‌شود و طی بررسی‌ها سهم صنعت خودروسازی، جاده و خطای انسانی بررسی می‌گردد. درکنار آن، در دادستانی آقای شریعت‌یار به بررسی علل بالای تصادفات رانندگی می‌پردازد.

وفایی‌نژاد اظهارکرد: نکته دوم بحث مردم است که دو بخش آموزش‌های عمومی و آموزش‌های رانندگی است که در بخش اول نقش صداوسیما و رسانه‌های جمعی پررنگ است و در بخش دوم سازمان‌های ذی‌ربط باید تلاش کنند.

رئیس بخش فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص گزارش سال 2015 سازمان بهداشت جهانی اضافه کرد: در کنار همه مسائل عوامل خطر داریم که عمده‌ترین آن سرعت غیر مجاز است و پس از آن سبقت غیرمجاز مهم ترین عامل است.

وی از کاهش آمار قربانیان حوادث ترافیکی به علت کاهش میانگین سرعت خبرداد و افزود: در خراسان رضوی در سال 94 تعداد 1296 نفر و در سال 95 تعداد 1133 نفر فوت کرده‌اند که آمار کاهش آمار قربانیان حوادث رانندگی را نشان می‌دهد.

وفایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در گزارش سال 2015 سازمان بهداشت جهانی به کمربند و صندلی کودک تاکید بسیاری شده است. استفاده از داروهای کاهش هوشیاری و خستگی سبب عدم توجه و تصادف می‌شود و تنها دو ثانیه غقلت برای یک تصادف کافی است.

رییس بخش فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حوزه سلامت نقش اورژانس و ICU بسیار مهم است و به همین دلیل در چهار سال گذشته متخصصان اورژانس مستقر شده اند و تخت های ICU افزایش پیدا کرده اند. ناوگان اورژانس هم با 70 دستگاه آمبولانس جدید بازسازی شد.

وی از افزایش 13 درصدی ارائه خدمات توسط اورژانس در شش ماه سال جاری نسبت به گذشته خبرداد و افزود: این درحالی است که آمار تصادفات و فوتی‌ها کاهش پیدا کرده است.

وفایی نژاد مطرح کرد: بین 25 تا 33 درصد خدمات اورژانس در حوزه حوادث ترافیکی است و سهم حوادث ترافیکی در خدمات اورژانس بیشتر است.

محمدرضا دارابی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه اظهارکرد: ممکن است جاده ها و خودروهای ما ایراد داشته باشند و اورژانس ما هم با استاندارد فاصله داشته باشد اما اگر فرهنگ سازی صحیحی صورت بگیرد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی از ورود موبایل به همه شئونات زندگی انتقاد کرد و گفت: ما فرهنگ استفاده از موبایل را نیاموخته ایم. در کشورهای توسعه یافته به محض اینکه عابر پای خود را روی خط عابر پیاده میگذارد خودرو ها جفت راهنما زده و توقف میکنند اما در ایران این گونه نیست.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین