کد خبر: ۴۹۱۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
دوازدهمین نشست حزب اعتدال و توسعه

نوبخت: افراط و تفریط باعث اعتلای نظام نمی‌شود/واعظی: روحانی با کابینه فراجناحی به دنبال آرامش بود

دوازدهمین نشست فصلی حزب اعتدال و توسعه با حضور دبیرکل، معاونان، دبیران تشکیلات استانی و روسای کانون‌ها و سازمان‌های حزب، با محوریت تقویت آموزش‌های تشکیلاتی و سیاسی، روز گذشته در تهران برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دوازدهمین نشست فصلی حزب اعتدال و توسعه با حضور دبیرکل، معاونان، دبیران تشکیلات استانی و روسای کانون‌ها و سازمان‌های حزب، با نوبخت: افراط و تفریط باعث اعتلای نظام نمی‌شود/واعظی: روحانی با کابینه فراجناحی به دنبال آرامش بودمحوریت تقویت آموزش‌های تشکیلاتی و سیاسی، روز گذشته در تهران برگزار شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از ایلنا، محمدباقر نوبخت در ابتدای این نشست، با اشاره به برخی فرازهای تاریخی حزب اعتدال و توسعه گفت: رویش‌های روزافزون حزب اعتدال و توسعه طی حدود دو دهه حیات آن، نشاندهنده کارآمدی گفتمان اعتدال و اقبال جامعه نسبت به این گفتمان است.

وی، حزب اعتدال و توسعه را الگویی مناسب در راستای فعالیت‌های قانونمند حزبی در کشور عنوان کرد و گفت: تجربیات گذشته نشان داد که افراط و تفریط هرگز نمی‌تواند در خدمت توسعه کشور، رفاه مردم و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در ادامه به بخش‌هایی از مرامنامه اشاره و خاطرنشان کرد: بسط و توسعه آزادی‌های مشروع اجتماعی، دفاع از حقوق شهروندی، تعامل سازنده با جهان و حمایت از حضور جدی زنان و جوانان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی، سیاسی و شهروندی بر مبنای اصل شایسته‌سالاری از جمله خواست‌های کلیدی در مرامنامه حزب اعتدال و توسعه بوده است.

نوبخت، توسعه ملی و درون‌زایی در اقتصاد که جزو دیگر بندهای مرامنامه حزب اعتدال و توسعه است را از جمله پیش‌نیازها در مسیر حمایت از تولید و اشتغال داخلی ارزیابی کرد.

وی همچنین پایبندی کامل به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه را از افتخارات حزب اعتدال و توسعه برشمرد و ابراز داشت: حزب اعتدال و توسعه همواره مروج فعالیت سیاسی و تقویت تحزب در چارچوب موازین قانونی بوده و شادابی و تنوع دیدگاه‌ها را در خدمت تقویت بیش از پیش مردم‌سالاری دینی و اعتلای نظام و کشور می‌داند.

روحانی با تشکیل کابینه فراجناحی به دنبال آرامش بود

در ادامه این نشست، سیدمحمود واعظی، معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به برخی مسائل داخلی بیان کرد: روحانی همواره اعتقاد عمیقی به حفظ آرامش در کشور و نیز تعمیق وحدت میان جریان‌های سیاسی از طریق تشکیل کابینه فراجناحی داشته‌اند؛ اعتقادی که برآمده از اندیشه مترقی اعتدال است.

وی خطاب به منتقدانی که سکوت در مقابل هجمه‌های رسانه‌ای را مطلوب نمی‌دانند، یادآور شد: گفتمان اعتدال بر مبنای احترام به مخالف و پذیرش نقد شکل گرفته است. البته سکوت در مقابل برخی بداخلاقی‌ها به معنای تنازل از دفاع از حقوق ملت نیست. روحانی در دفاع از حقوق مردم بسیار جدی است. به عنوان مثال، ایشان در مساله سپنتا نیکنام، با قاطعیت در دفاع از حقوق شهروندی واکنش نشان دادند.

معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه سیاست خارجی نیز اشاره کرد و با برشمردن برخی رفتارهای عجیب سیاسی رییس‌جمهور آمریکا عنوان کرد: دولت جدید آمریکا نه فقط با جمهوری اسلامی ایران بلکه با متحدان راهبردی اروپایی خود نیز دچار چالش است چراکه تا به امروز دیده نشده که رییس‌جمهور یک کشور ساعت دو بامداد سیاست‌های داخلی، منطقه‌ای و جهانی دولتش را با توییت کردن به جهانیان اعلام کند و چالشی ایجاد نماید که سایر همکارانش در صدد توجیه و اصلاح آن برآیند.

واعظی ضمن تاکید بر پایبندی ایران به برجام مادامی که طرف مقابل و به‌خصوص آمریکا به آن پایبند باشد، گفت: تحلیل ما این است که ترامپ از برجام خارج نمی‌شود ولی ایران برای هر گزینه‌ای که ترامپ و کنگره آمریکا در خصوص برجام رو کنند، گزینه مطلوب خود را در اختیار دارد.

وی در عین حال خواهان ادامه همکاری‌های فشرده و مشترک با سایر طرف‌های مذاکره‌کننده در برجام به ویژه شرکای اروپایی شد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین