کد خبر: ۴۹۱۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
«یودیعوت احارونوت» در گزارش اصلی خود مطرح کرد

درخواست افزایش ۳.۸ میلیارد دلاری بودجه‌ ارتش اسرائیل برای مقابله با ایران/لیبرمن: اسرائیل کلاهک‌های بزرگ‌‌تر و موشک‌ بیشتری می‌خواهد

«مشکل اصلی امروز برای اسرائیل آن است که تهدید در دو جبهه لبنان و سوریه وجود دارد. در نتیجه، تلفات غیرنظامی و نظامی در صورت موشک‌باران‌های ایران ومتحدان‌اش می‌تواند چندین برابر افزایش یابد. درخواست لیبرمن برای افزایش بودجه نخستین اقدام مهم او از زمان برعهده‌گیری مقام وزارت دفاع در ماه مه سال ۲۰۱۶ میلادی به این سو بوده است».
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- روزنامه اسرائیلی «یودیعوت احارونوت» در گزارشی اشاره می‌کند که با توجه به تحولات اخیر در خاورمیانه، لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل در تلاش است تا بودجه نیروهای مسلح اسرائیل افزایش یابد و کنست اسرائیل این موضوع را تصویب و تایید کند. او معتقد است که اسرائیل نیازمند کلاهک‌های بزرگ‌‌تر و موشک‌های بیشتر برای مقابله با تقویت نفوذ ایران و روسیه در سوریه و پیچیده‌تر شدن وضعیت در خاورمیانه است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، این روزنامه می‌نویسد: «تقاضای لیبرمن، وزیر دفاع برای افزایش بودجه تنها نوک کوه یخ است که در صدر خبرهای رسانه‌ای قرار گرفته است. خود یخ در حال تغییر است آن هم به بدترین سمت ممکن. تهدیدی که اسرائیل متوجه آن است و در صورت جنگ در مرز شمالی وضعیت بغرنج‌تر خواهد شد. مشکل اصلی امروز برای اسرائیل آن است که تهدید در دو جبهه لبنان و سوریه وجود دارد. در نتیجه، تلفات غیرنظامی و نظامی در صورت موشک‌باران‌های ایران ومتحدان‌اش می‌تواند چندین برابر افزایش یابد. درخواست لیبرمن برای افزایش بودجه نخستین اقدام مهم او از زمان برعهده‌گیری مقام وزارت دفاع در ماه مه سال ۲۰۱۶ میلادی به این سو بوده است». 

درخواست افزایش ۳.۸ میلیاردی بودجه ارتش اسرائیل برای مقابله با ایران

یودیعوت احارونوت می‌نویسد علیرغم آن‌که رییس ستاد ارتش اسرائیل با این حرکت مخالف نیست اما تنها از بیان علنی آن خودداری کرده است. مقام‌های ارتش با لیبرمن و مقام‌های وزارت خارجه اسرائیل درباره تهدید بالقوه محور ایران موافق هستند. برآورد ابتدا توسط اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل و اداره برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد. با این حال، مقام‌های ارتش اسرائیل معتقدند که در حال حاضر ابزارهای و شیوه‌های مقابله با بدتر شدن تهدید در شمال اسرائیل را در اختیار دارند و از این رو بی‌فایده و غیر‌قابل توجیه است که برخلاف تعادل بودجه‌ای که توسط ارتش اسرائیل صورت گرفته عمل شود. 

انگیزه اصلی برای درخواست افزایش ۳.۸ میلیارد دلاری بودجه دفاعی ارتش اسرائیل سه تحول استراتژیک در دو سال گذشته است که بر وضعیت امنیتی اسرائیل تاثیر منفی گذاشته است. محور ایران در حال حرکت به سوی تشکیل زرادخانه‌های مهم است. تحول دوم تحرکات سوری‌ها است که اخیرا در جبهه شمالی اسرائیل حضور بیشتری دارند. سومین تحول حضور نیروهای روسیه در سوریه است. این موضوع ممکن است توانایی اسرائیل در خنثی‌سازی عملیات پرتاب موشک در سوریه و لبنان را محدود سازد. رادارهای روسی و سامانه‌های ضد موشکی در سوریه قرار داده شده‌اند». 

درخواست افزایش ۳.۸ میلیاردی بودجه ارتش اسرائیل برای مقابله با ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین