کد خبر: ۴۹۱۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰

چرا زائران ایرانی در سامرا توقف شبانه ندارند؟

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره علت عدم توقف ۲۴ ساعت زائران ایرانی در سامرا توضیحاتی را ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن نظافتی در گفت‌وگویی درباره اینکه چرا زائران ایرانی در شهر سامرا و در جوار امامین عسکرین(ع) توقف 24 ساعت یا یک تا دو شبانه‌روز ندارند گفت: در حال حاضر دلیل اصلی این عدم توقف شبانه‌روز به مسائل امنیتی مربوط نمی‌شود چرا که شرایط امنیتی در سامرا تقریباً مطلوب است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل عدم توقف شبانه در سامرا به کمبود زیرساختهای اقامتی بازمی‌گردد چراکه بسیاری از این زیرساختها اعم از هتل و مهمانسراها تخریب شده یا قابل استفاده برای زائران اهل بیت(ع) نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا, مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: با توجه به این کمبود زیرساختها و عدم قابل استفاده بودن آنها برای زائران، ما نیز صحبتهایی را با مسئولان عراقی و شهر سامرا انجام داده‌ایم تا با مشارکت سرمایه‌گذاران دو طرف کارهای بازسازی یا احداث محل اقامت مناسب انجام بگیرد که در صورت بروز چنین اتفاقی علاقمند خواهیم بود تا یک یا دو شب در این شهر توقف و اقامت داشته باشیم.

به گفته نظافتی، صرفاً دلیل عدم اقامت زائران در شهر سامرا و زیارت کوتاه آنها در این منطقه به نبود امکانات اقامتی، رفاهی و نگهداری کاروانهای زیارتی عتبات عالیات باز می‌گردد و باید شرایط مناسبی در شان زائران اهل بیت(ع) برای ماندگاری 24 تا 48 ساعت فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: امنیت این منطقه سامرا نیز  فراهم شده و خوشبختانه در یک سال اخیر حادثه خاصی رخ نداده است بنابراین در صورت فراهم شدن امکانات اقامتی و رفاهی ما هم تمایل به ماندگاری زائران اهل بیت(ع) خواهیم داشت.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به نقش سرمایه‌گذاران برای بهبود وضعیت زیرساختهای رفاهی زائران اهل بیت(ع) در سامرا گفت: سرمایه‌گذاران ایرانی هم می‌توانند با توجه به مصوبه اخیر مجلس عراق مبنی بر برداشته شدن موانع برای سرمایه‌گذاران ایرانی به بررسی لازم برای ایجاد زیرساختها و فراهم آوردن امکانات رفاهی در سامرا بپردازند؛ سرمایه‌گذران دو کشور می‌توانند بدون موانع در سامرا به فکر زیرساختهای لازم برای زائران باشند که قطعا در صورت بروز چنین شرایطی ما نیز با روی باز زائران را 24 تا 48 ساعت به سامرا اعزام می‌کنیم.

نظافتی تصریح کرد: به طور حتم مردم و ساکنان سامرا نیز تمایل دارند تا حضور بیشتر زائران اهل بیت(ع) را در شهر و منطقه خود احساس کنند که امیدواریم در هر صورت شرایط لازم برای این مهم فراهم آید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین