کد خبر: ۴۹۳۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

بزرگداشت "شیون فومنی" در فرهنگسرای اندیشه

به همت کانون ادبی اندیشه به مناسبت هفتادویکمین زادروز ترانه سرا و شاعر نامدار دوزبانه معاصر زنده یاد " شیون فومنی" روز سه شنبه 14 آذر 1396 ساعت 16 مراسم بزرگداشت این شاعر مردمی و محبوب کشور در محل فرهنگسرای اندیشه واقع در تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه برگزار می گردد.
آفتاب‌‌نیوز :
حامد فومنی فرزند و متولی آثار فرهنگی و هنری شاعر معاصر " شیون فومنی" بیان نمود: این آیین بزرگداشت در قالب همایش شعرخوانی باحضور شاعران پیشکسوت و شاعران‌جوان کشور و با مدیریت استاد رضا عبداللهی شاعر و مدیر کانون ادبی اندیشه برگزار خواهد شد.

به گزارش آفتاب نیوز، "شیون فومنی" از معدود شاعران محبوب شمال کشور و از مفاخر نامی فرهنگی کشور است که در شعر گیلکی از شاعران مردمی، تاثیرگذار و پرآوازه ی ادب گیلکی و در شعر فارسی از شاعران ‌ نامدار و از غزلسرایان توانای شعر معاصر است که در زمینه ی ترانه سرایی نیز در حوزه ی گیلکی و حوزه ی فارسی آثار ارزشمندی را خلق و آفریده است.

تاکنون از این شاعر مردمی، پنج کتاب شعر فارسی، آلبومی برگرفته از 16 غزل فارسی با صدای شاعر، شش آلبوم صوتی شعر گیلکی شعر و صدای شاعر و یک کتاب شعر گیلکی و آلبومی با صدای ناصرمسعودی خواننده ی پیشکسوت موسیقی گیلان از ترانه های گیلکی شیون فومنی به کوشش حامد فومنی منتشر شده است.

بزرگداشت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین