کد خبر: ۴۹۳۲۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۸

اعتراف خانم وکیل و مرد غریبه به سرنوشت تلخ شوهر بی نوا در مشهد + عکس

نور افکنی در دهلیزهای تاریک و پیچیده یک پرونده جنایی، درحالی راز مخوف گور سیمانی در یکی از گورستان های مشهد را بعد از حدود چهار سال فاش کرد که نقشه شوم این جنایت با توجه به آشنایی کامل متهمان به قوانین، به سبک رمان های جنایی طراحی شده بود.
آفتاب‌‌نیوز : نور افکنی در دهلیزهای تاریک و پیچیده یک پرونده جنایی، درحالی راز مخوف گور سیمانی در یکی از گورستان های مشهد را بعد از حدود چهار سال فاش کرد که نقشه شوم این جنایت با توجه به آشنایی کامل متهمان به قوانین، به سبک رمان های جنایی طراحی شده بود.

اعتراف خانم وکیل و مرد غریبه به سرنوشت تلخ شوهر بی نوا در مشهد + عکس

مردی که گم شد!

دوازدهم بهمن سال 1392 بود که زن میان سالی ماجرای گم شدن همسر 46 ساله اش را فاش کرد. «م» که خود را وکیل دادگستری معرفی می کرد با مراجعه به اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: همسرم ساعت 16:30 هشتم بهمن (چهار روز قبل) به قصد عزیمت به یکی از شهرهای جنوبی خراسان رضوی از منزل خارج شد و دیگر اطلاعی از سرنوشت او ندارم! در پی اعلام این گزارش، پرونده در «دایره فقدانی ها» رسیدگی شد و بدین ترتیب استعلام از مراکز قانونی مانند زندان، بهزیستی، پزشکی قانونی، مراکز درمانی و ... درحالی آغاز شد که تحقیقات میدانی غیرمحسوس کارآگاهان در اطراف محل زندگی مرد 46 ساله، حکایت از وجود اختلافاتی بین او و برادران همسرش داشت.
حمله نقابداران
با این سرنخ، بررسی کارآگاهان ماجرای هولناکی را افشا کرد. تحقیقات نشان می داد یک ماه قبل و در تاریخ 92.10.4 ، «پ» (مرد 46 ساله) از بجنورد به مشهد بازگشت. ساعت حدود 21:30 بود که «پ» برای بازکردن در پارکینگ از خودرو پیاده شد در همین حال سه مرد نقابدار به وی حمله کردند و او را با ضربات چاقو هدف گرفتند. در حالی که مرد مجروح یکی از نقابداران مسلح به سلاح سرد را شناخته بود، در مرکز درمانی بستری شد و از ضاربان شکایت کرد. اما او فقط 24 ساعت روی حرف خود ماند و بعد از آن با دست نوشته ای ادعای خود را پس گرفت و نوشت که در تشخیص ضاربان اشتباه کرده است! همین دست نوشته توسط همسر فقدانی که در امور وکالت فعالیت دارد ضمیمه پرونده شد، این درحالی بود که مرد مجروح، طی روزهای بعد از این ماجرا، با تهدیدهای ناشناسی مواجه شد که اگر شکایتی مطرح کند این بار او را می کشند!
پیگیری پرونده در دایره قتل
با مشخص شدن ماجرای تهدیدهای مرگبار که هفت بار از تلفن های عمومی شهری گرفته شده بود، این پرونده رنگ جنایی به خود گرفت و موضوع گم شدن مرد 46 ساله وارد مرحله جدیدی شد بنابراین، پرونده مذکور به دایره قتل اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی ارجاع شد و کارآگاهان به تجزیه و تحلیل های کارشناسی پرداختند.
فرضیه قتل قوت گرفت
با مطرح شدن ماجرای حمله نقابداران به مرد 46 ساله، تحقیقات گسترده کارآگاهان با صدور دستوراتی از سوی قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه، ادامه یافت و آن ها دو تن از برادران همسر مرد گم شده را احضار کردند اما هیچ سرنخ مستندی به دست نیامد! این گونه بود که مقام قضایی دستورآزادی بلاقید دو فرد مظنون را صادر کرد ولی کارآگاهان با تجزیه و تحلیل های اطلاعاتی و بررسی سرنخ های موجود، باز هم به نتیجه ای می رسیدند که نشان از قتل مرد 46 ساله داشت.
مشاهده شدن مرد گم شده در کشورهای دیگر
درحالی که پلیس همچنان به تحقیقات خود درباره گم شدن مرد 46 ساله ادامه می داد هر از چند گاهی، گزارش های همسر «پ» روند تحقیقاتی این پرونده را به سوی دیگری می کشاند. «م» که مدام پیگیر پرونده بود گاهی با دادن اطلاعاتی به کارآگاهان مدعی می شد که همسرش با شماره ناشناس از کشور پاکستان تماس گرفته است! گاهی ادعا می کرد با شماره ناشناسی از کشور سوئد تماس داشت! در برخی موارد نیز از مشاهده شدن همسرش در قم خبر می داد یا مدعی می شد که همسرش را در کشور سوریه و در حال جنگ با داعش ISIS دیده اند! و ...

بررسی هرکدام از ادعاهای این زن، موجب طولانی تر شدن رسیدگی به پرونده می شد و در نهایت نیز استعلامات مختلف از مراکز گوناگون قانونی، هیچ نتیجه ای دربرنداشت. با این وجود هنوز هم پیگیری پنهانی و غیرمحسوس سرنخ های اصلی پرونده به برادران همسر مرد 46 ساله می رسید و نقش آن ها را در این ماجرا پررنگ‌تر می کرد.
ماجرای کارت ملی
درحالی که هرکدام از دهلیزهای تاریک این پرونده، از بیراهه ها عبور می کرد، قاضی «کاظم میرزایی» (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) ادامه رسیدگی به این پرونده را به عهده گرفت و این گونه بود که با راهنمایی های قضایی و صدور دستوراتی از سوی سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) روند تحقیقاتی در این پرونده تغییر کرد.

گروه زبده ای از کارآگاهان با فرماندهی مستقیم سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) به تجزیه و تحلیل عمقی و کارشناسی اظهارات مظنونان پرداختند و در نهایت سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس دایره قتل) با استفاده از راهنمایی های تخصصی و دستورات ویژه قضایی پا به دهلیزهای تاریک پرونده گذاشت. دیگر بررسی های شبانه روزی با نظارت مستقیم رئیس پلیس آگاهی و صدور دستورات خاص قضایی از سوی قاضی میرزایی به عمق محتویات پنهان پرونده کشیده شد تا این که سرنخ های اختلاف خانوادگی، پای دو برادرزن و همسر مرد گم شده را به میان کشید. در همین زمان قاضی ویژه قتل عمد با صدور دستوری قاطع، از کارآگاهان خواست دو برادرزن مرد 46 ساله را بازداشت کنند. در اثنای تحقیقات و بازجویی های گسترده، راز شش سیم کارت مخفی افشا شد که همه آن ها به نام فردی ناشناس بود. ادامه تحقیقات که گاهی به جلسات بامدادی با حضور قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب و رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی کشیده می شد نشان می داد که ردپای مردی به نام «س» در این ماجرا وجود دارد.

بعد از انجام تحقیقات گسترده «س» شناسایی شد و گفت: اواخر سال 91 در بولوار وکیل آباد با راننده یک دستگاه پژو که خود را مامور آگاهی معرفی می کرد، تصادف کردم و چون خسارت آینه بغل بسیار جزئی بود او کارت ملی مرا گرفت تا خسارتش را پرداخت کنم! اما دیگر به تماس هایم پاسخ نداد. کارآگاهان که دیگر به سرنخ های مهمی رسیده بودند با صدور دستوراتی از سوی قاضی میرزایی، راننده پژو را به آگاهی احضار کردند و بدین ترتیب مشخص شد که «ق» (راننده پژو) با استفاده از کارت ملی «س» چند سیم کارت تلفن همراه دریافت کرده است.
اعترافات هولناک
با افشای ماجرای سیم کارت های پنهانی و به کارگیری شیوه های تخصصی و فنی در پلیس آگاهی پرده از ماجرای ارتباط «ق» با همسر مرد گم شده برداشته شد و این گونه احتمال جنایت قوت گرفت.
بنابراین گزارش پس از انجام یک سری تحقیقات گسترده فنی که با نظارت رئیس آگاهی و راهنمایی های مداوم مقام قضایی همراه بود، بالاخره راز این پرونده جنایی به گور مخوفی در گورستان جاده قدیم قوچان کشیده شد. اعترافات برادر زن «پ» حاکی از آن بود که آن ها به دلیل اختلافات خانوادگی نقشه قتل «پ» را با همدستی خواهرشان و همکاری «ق» کشیده اند. «ق» در بازجویی ها مدعی شد فقط ارتباط کاری با همسر مرد 46 ساله داشته و برای او پرونده های وکالتی جور می کرده است اما در نهایت همسر «پ» نیز راز جنایت را فاش کرد و گفت: روز حادثه وقتی دخترانم را به مدرسه بردم به منزلم بازگشتم و قرص سمی خطرناکی را داخل یک لیوان شربت حل کردم و آن را به همسرم دادم. او بلافاصله بعد از خوردن شربت جان باخت و سپس با هماهنگی قبلی «ق» و یکی از برادرانم برای انتقال جسد آمدند.
راز گور سیمانی!
تحقیقات پلیس و مقام قضایی نشان داد که متهمان جسد مرد 46 ساله را داخل پتو پیچیده و در زیر تخت داخل حیاط پنهان کرده اند و شب هنگام با خودروی «ق» به گورستانی در یکی از روستاهای اطراف جاده قوچان انتقال داده اند. سپس در تاریکی شب، جسد را دفن کرده و روی آن گالن بزرگ اسید را ریخته اند تا اثری از جسد باقی نماند و روی گور را سیمان کردند. با اعترافات متهمان، دستور نبش قبر از سوی قاضی میرزایی صادر شد و بدین ترتیب بقایای جسد مرد 46 ساله برای انجام معاینات در حالی به پزشکی قانونی انتقال یافت که بررسی ها برای کشف زوایای پنهان این پرونده جنایی همچنان ادامه دارد.
منبع: رکنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
4
4
اعدامش کنید تا درس عبرت بقیه بشه فقط اعدام
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
2
5
این خانم رو من میشناسم.....واقعا شوکه شدم...اصلا نمیتونم باور کنم
فقط خداوند مارو به راه راست هدایت کنه
بهنوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
0
2
تا واقعیت پرونده روشن نباشه و واقعیت معلوم نشه نمیشه راحت بگیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
0
1
چرابااین حرفای چرت باعت میشین ذهن مردم بهم بریزه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین