کد خبر: ۴۹۳۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

بانک صادرات به سامانه صدور دسته چک های جدید (صیاد) پیوست

​​بانک صادرات ایران در راستای اجرای سیاست های پولی بانک مرکزی، بهبود استاندارد های رتبه سنجی مشتریان و افزایش اعتبار چک، با نصب نسخه جدیدسیستم سپهر، به سامانه صدور یکپارچه دسته چک(صیاد) پیوست و دسته چک هایی با مشخصه های امنیتی نوین را در اختیار مشتریان خود قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز : ​بانک صادرات ایران در راستای اجرای سیاست های پولی بانک مرکزی، بهبود استاندارد های رتبه سنجی مشتریان و افزایش اعتبار چک، با نصب نسخه جدیدسیستم سپهر، به سامانه صدور یکپارچه دسته چک(صیاد) پیوست و دسته چک هایی با مشخصه های امنیتی نوین را در اختیار مشتریان خود قرار داد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، صدور این سری از دسته چک ها با نصب سامانه «صیاد» در تعدادی از شعب این بانک عملیاتی شد. پذیرش دسته چک‌های صادره‌قبلی بانک‌ها بر اساس دستور العمل بانک مرکزی از نیمه اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ در سامانه چکاوک متوقف و تداوم ارایه‌ی خدمت به آن صرفاً محدود به بانک صادرکننده می‌شود. با این حال امکان درخواست دسته چک های طرح قدیم در تمامی شعب بانک صادرات ایران تا زمان منسوخ شدن آنها تا تاریخ مذکور، کماکان وجود دارد.

استاندارد نمودن طرح چک در کلیه بانکها و قابلیت شناسایی اصالت و موجودی چک از طریق دریافت شناسه استعلام، مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه، توسط بانک مرکزی است.

گفتنی است، استانداردسازی برگه چک، نقش مهمی در پیشگیری از جعل ایفا می کند و به ذی نفع چک امکان می‌دهد تا از اصالت آن با توجه به یکپارچگی مولفه‌های امنیتی و ظاهری در تمام بانک‌ها اطمینان حاصل کند و این امر باعث کاهش مخاطره پذیرش چک توسط ذینفعان شده و همزمان با افزایش مسئولیت، اصلاح رفتاری صادرکنندگان چک را سبب خواهد شد.

شایان ذکر است، طی مهر ماه سال ٩٦ تعداد ٩/٩ میلیون فقره چک به ارزش ٦١٥ هزار میلیارد ریال در کل نظام بانکی کشور مبادله شده و با توجه به اهمیت جایگاه، اصالت و امنیت کاربرد آن در تسهیل معاملات، همواره مورد توجه سیاستگزاران  پولی و مالی کشور بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین