کد خبر: ۴۹۳۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶

پرسپولیس در گلدان یک؛ مدعی قهرمانی در گروه مرگ؟

پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا 2017 را با خاطرات خوشی تمام کرد و با اینکه در پای فینال مقابل الهلال قدرتمند و سرمایه‌دار شکست خورد اما همین حضور در نیمه‌نهایی برای این باشگاه دستاورد بزرگی به حساب می‌آمد.
آفتاب‌‌نیوز :
رسیدن به جمع چهار تیم برتر آسیا که بعد از حدود 16 سال رخ داد برای پرسپولیس و برانکو اتفاق مهمی بود و باعث شد تا سرخ‌های ایران حالا در سید یک قرعه‌کشی لیگ قهرمانان 2018 قرار بگیرند و به‌عنوان تیمی درجه یک فصل تازه این رقابت‌ها را آغاز کنند. پرسپولیس که در لیگ برتر ایران همچنان در نقش قدرت اول پیش می‌رود و مثل فصل گذشته مدعی اصلی قهرمانی است از حدود سه ماه دیگر در نقش یک مدعی پا به مسابقات لیگ قهرمانان خواهد گذاشت‌.

نتایج درخشان و نمایش‌های مقتدرانه پرسپولیس در فصل گذشته لیگ قهرمانان با در نظر گرفتن اینکه این تیم از 12 بازی فصل قبل فقط سه بار در تهران بازی کرد و تنها دو بار مقابل هوادارانش به میدان رفت باعث شد تا هواداران این تیم و البته رسانه‌های ایرانی روی پرسپولیس به‌عنوان مدعی قهرمانی آسیا در فصل تازه لیگ قهرمانان حساب کنند و از این حیث لحظه‌لحظه این رقابت‌ها می‌تواند برای برانکو و بازیکنانش جذاب و مهم باشد. نخستین لحظات مهم مربوط به این رقابت‌ها فردا در مالزی رقم خواهد خورد جایی که بعد از سیدبندی تیم‌های حاضر در این فصل قرعه‌کشی برگزار و تیم‌های ایرانی و البته پرسپولیس حریفان خود را خواهند شناخت.

بعد از سیدبندی این رقابت‌ها که یکشنبه شب اعلام شد پرسپولیس در کنار الهلال عربستان، الدهیل قطر و الجزیره امارات در گلدان یک قرار می‌گیرد بنابراین مثل فصل قبل با الهلال قدرتمند همگروه نخواهد شد. هر چند پرسپولیس در نقش قدرتی درجه یک وارد رقابت‌های فصل تازه می‌شود و به‌عنوان مدعی گام به رقابت‌ها خواهد گذاشت اما طبیعتا شرایط گروه و کیفیت تیم‌های همگروه برای برانکو و شاگردانش از اهمیت خاصی برخوردار است.

با در نظر گرفتن اینکه امکان همگروه شدن دو تیم از یک کشور وجود ندارد در دشوارترین حالت پرسپولیس می‌تواند با الاهلی عربستان، الریان قطر و العین امارات همگروه شود. از این جمع سرخ‌ها فصل قبل با الریان همگروه بودند که یک باخت و یک تساوی مقابل آنها به دست آوردند و با الاهلی عربستان در یک چهارم نهایی روبه‌رو شدند که با دو تساوی در عمان و امارات این تیم قدرتمند را کنار زدند. در کمال تعجب العین تیمی که به مرحله یک چهارم نهایی فصل قبل رسید و سابقه قهرمانی و فینالیست شدن در لیگ قهرمانان را دارد در سید 4 قرار گرفته چرا که خیلی دیر موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای شده و همین می‌تواند کار را برای پرسپولیس سخت کند.

با این حال پرسپولیس که فصل قبل در سید 4 قرار گرفته و در گروهی دشوار حضور داشت امسال امیدوار است شرایط بهتری داشته باشد. مهم‌ترین امیدواری با توجه به اینکه از عربستان فقط دو تیم در این فصل لیگ قهرمانان حضور خواهند داشت این است که الاهلی در گروه پرسپولیس قرار نگیرد. البته که هنوز هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد میزبانی و میهمانی تیم‌های عربستانی و اماراتی در مقابل نمایندگان ایران نظر نهایی را نداده اما چنانچه مانور اماراتی‌ها در بازی نکردن با تیم‌های ایرانی در خانه را در حد همان مانور بدانیم تنها مشکل پرسپولیس الاهلی است که می‌توان با کمی خوش‌شانسی از روی آن پرید. بنابراین بهترین حالت برای پرسپولیس و به عبارتی ساده‌ترین گروه برای این تیم می‌تواند شامل الوحده امارات، لکوموتیو ازبکستان و الغرافه قطر باشد. در سید 2 الوحده امارات که فصل قبل دو بار مغلوب سرخ‌ها شد بهترین گزینه برای برانکو و تیمش خواهد بود چرا که سبک بازی این تیم به مدل بازی پرسپولیس می‌خورد و مقابل این تیم با وجود ستاره‌هایی که دارد می‌توان برنده شد. در گلدان سوم لکوموتیو ازبکستان و الوصل امارات می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. البته سفر به ازبکستان با توجه به در نظر گرفتن بعد فاصله دشوارتر است و البته سرمای زمستان تاشکند(در صورت برگزاری بازی رفت در خانه حریف) می‌تواند نگران کننده باشد. همچنین کیفیت زمین‌های امارات بهتر از ازبکستان به نظر می‌رسد اما اماراتی‌ها با مسائل سیاسی که به وجود آورده‌اند می‌توانند در خانه خودشان کار را برای تیم‌های ایرانی از جمله پرسپولیس دشوار کنند.

برای پرسپولیس در سید 4 نیز الغرافه قطر و نسف قارشی می‌توانند بهترین گزینه‌ها باشند. در عین حال اگر پرسپولیس در سید 2 با الوحده همگروه شود دیگر نمی‌تواند با الوصل از سید 3 در یک گروه قرار بگیرد یا اگر نسف قارشی را به لکوموتیو ترجیح بدهیم و همچنان الوحده را بهترین گزینه سید 2 بدانیم باید منتظر الریان در سید سه باشیم.

فصل قبل پرسپولیس در گروهی قرار گرفت که هر چه از رقابت‌ها می‌گذشت بیشتر مشخص می‌شد چقدر شبیه گروه مرگ است. الهلال و پرسپولیس تا نیمه‌نهایی رسیدند و الریان در حالی از گروه صعود نکرد که 7 امتیاز به دست آورد و اگر روز آخر موفق به کسب مساوی مقابل الهلال می‌شد پرسپولیس با وجود پیروی مقابل الوحده حذف می‌شد.

در هر حال برای پرسپولیس که اکنون تبدیل به یکی از بهترین تیم‌های غرب آسیا شده شاید گروه مرگی وجود نداشته باشد اما شرایط کلی مثل کیفیت تیم‌ها، شرایط سفر و میزبانی و البته زمین مسابقه همچنان می‌تواند تعیین‌کننده باشد و از حالا نمی‌توان روی صعود تیم برانکو شرط بست و آن را حتمی دانست. بعید نیست امسال هم پرسپولیس در گروهی موسوم به گروه مرگ قرار بگیرد اما با توجه به شرایط فصل قبل و نمایش‌های تیم برانکو، به صورت کلی شرایط گروه‌بندی فصل 2018 لیگ قهرمانان برای پرسپولیس تفاوت زیادی نخواهد داشت و با توجه به ثبات سرخ‌ها در بخش فنی و بازگشت نوراللهی و طارمی به تیم در دشوارترین حالت ممکن هم می‌توان از این مجموعه انتظار صعود و قدرتنمایی دوباره را داشت.

ایلنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین