کد خبر: ۴۹۴۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

۷۰ درصد کودکان کار، غیرایرانی هستند/ اکثر این کودکان پدر و مادر دارند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره آخرین وضعیت کودکان کار و خیابان که در طرح اخیر ساماندهی در مجتمع ها و مراکز بهزیستی ، ساماندهی شدند، گفت: در این طرح در مجموع 360 کودک شناسایی شدند که برنامه های مختلفی برای آنان انجام شد یا در دست اقدام است.
آفتاب‌‌نیوز :
حبیب الله مسعودی فرید در پاسخ به این سئوال که کودکانی که در طرح اخیر ساماندهی کودکان کار و خیابان جمع آوری شدند، در چه وضعیتی هستند، افزود: 70 درصد کودکان شناسایی شده در این طرح، غیرایرانی بودند که امور آنان را با اداره اتباع هماهنگی کردیم و به آنها ارجاع داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: تمام این کودکان، حتی آنهایی که جزو اتباع بیگانه بودند، پدر و مادر داشتند و فقط سه نفر آنان پدر و مادر نداشتند که در مراکز شبانه روزی بهزیستی اسکان یافتند.
وی ادامه داد: در مورد کودکان کار و خیابان غیرایرانی، والدین همه آنان آمدند و کودکان غیرایرانی خود را بردند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره وضعیت کودکان ایرانی در این طرح نیز گفت: قرار است برای کودکان ایرانی در این طرح، برنامه های توانمندسازی اجرا کنیم و سیاست ما این است که تا حدامکان از خانواده نیازمند این کودکان، حمایت کنیم اما جایی که خانواده یا مراقب کودک از او سوء استفاده کرده و کودک را استثمار کند ، آنجا بطورقطع مداخلات خاص خود را برای آنان خواهیم داشت.
مسعودی فرید تاکید کرد: سیاست اصلی بهزیستی و وزارت رفاه و وزارت کشور در مورد کودکان کار و خیابان این است که براساس آیین نامه ساماندهی کودکان خیابان عمل کنیم .
وی یادآور شد: مسئولیت شورای عالی کودک بر عهده وزارت رفاه و محوریت کار با بهزیستی است که البته دستگاه های دیگر نیز طبق تاکید برنامه ششم توسعه باید همکاری کنند. 
گفتنی است طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در ماه های اخیر موجب اعتراض بسیاری از دست اندرکاران فعال حوزه کودک شد چنانکه نشست های مختلفی از جمله نشست 'ساماندهی کودکان کار و خیابان، دستگیری یا جذب' با حضور شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی برگزار شد.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین