کد خبر: ۴۹۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۴

جنگ لبنان تعطیلات بلر را خراب کرد!

آفتاب‌‌نیوز :  یکی از سخنگویان بلر گفت به اعتقاد او روزهای آینده برای توافق در مورد قطعنامه ای برای پایان دادن به جنگ سه هفته ای بین اسرائیل و حزب الله لبنان بسیار حیاتی است. 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دفتر بلر اعلام کرد با توجه به شدت گرفتن بحث و فعالیت در مورد قطعنامه شورای امنیت برای پایان دادن به بحران خاورمیانه ،تونی بلر که قرار بود روز جمعه به همراه خانواده عازم تعطیلات تابستانی شود سفر خود را به تعویق انداخته است. سخنگوی بلر گفت او دیپلماسی فعال و متمرکز خود با رهبران جهان را از دفتر کار خود در داونینگ استریت ادامه خواهد داد. 

گزارش آسوشیتدپرس می افزاید، این در حالی است که جرج بوش با وجود بحران و آشوب در خاورمیانه و ادامه تنش ها در عراق،‌ ایران و کره شمالی برای تعطیلات تابستانی به مزرعه محبوبش در تگزاس سفر کرده است. البته سفر او نیز کوتاه تر از معمول خواهد بود و تنها 10 روز در تعطیلات خواهد بود.
تونی اسنو، سخنگوی کاخ سفید در این زمینه گفت این روزها، اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است و متاسفانه فرصت زیادی برای یک تعطیلات طولانی نیست. 

این گزارش ادامه می دهد، تونی بلر روز جمعه در مورد متن قطعنامه شورای امنیت برای پایان دادن به بحران خاورمیانه با ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل و ژاک شیراک، رئیس جمهور فرانسه و رومانو پرودی و گوران پرسون نخست وزیرهای ایتالیا و سوئد به صورت تلفنی گفت و گو کرده است. 
او سپس با کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل نیز گفت و گویی تلفنی داشت و با هیأتی از مقامات لبنانی و جهاد مرتضی، سفیر لبنان در انگلیس ملاقات کرد. 

بلر در کنفرانس خبری ماهانه خود ابراز امیدواری کرده بود که بر سر قطعنامه شورای امنیت برای پایان دادن به بحران خاورمیانه به سرعت توافق شود و گفته بود مذاکره برای اعزام نیروهای بین المللی حافظ صلح به منطقه ادامه دارد. 

این در حالی است که اعضای شورای امنیت هنوز در مورد متن قطعنامه این شورا به توافق نرسیده اند هر چند که خبرگزاری ها اعلام کرده اند توافق اصلی میان دو قدرت اصلی ذینفع یعنی آمریکا و فرانسه حاصل شده است. در حالی که اروپا مایل است هرچه سریعتر آتش بس عملی شود آمریکا ترجیح می دهد زمان بیشتری برای تهیه پیش نویس صرف شود.

اما با وجود طرح اخباری مبنی بر تلاشهای بلر برای پایان درگیری ها لازم به ذکر است که او با درخواست از اسرائیل برای توقف حملات خود به جنوب لبنان مخالفت کرده است و در عوض بار مسئولیت پایان جنگ را بر دوش حزب الله لبنان گذاشته و با تکرار مواضع متحد اصلی خود آمریکا، گفته است برای دستیابی به صلح پایدار ابتدا باید نیروهای حزب الله خلع سلاح شوند. 

این موضع گیری بلر، خشم اعضای پارلمان در رسانه های انگلیس را برانگیخته است. به نوشته آسوشیتدپرس براساس یک نظر سنجی که توسط کانال چهار تلویزیون انگلیس انجام شده است 70 درصد از مردم بریتانیا که به این پرسشها پاسخ داده اند، معتقدند بلر باید خواستار آتش بس فوری در منطقه شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین